پرینت
ختم هنر/ رویداد ملی تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان خدمت، هنر و معماری حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام
1402/03/05

به مناسبت ششم ذی القعده سالروز بزرگداشت سیدالسادات الاعاظم حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر و بیش از یک هزار نفر از زوار، خدام، مسئولان و اساتید و خانواده‌های هنرمندان برجسته‌ در شبستان امام‌خمینی(قدس سره)، نخستین رویداد ملی تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان خدمت، هنر و معماری حرم مطهر امین ولایت، با عنوان «ختم هنر» برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، در این رویداد، ضمن ادای احترام و همراه با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایای متبرک حرم مطهر، از ۱۴ استاد و خادم و خاندان هنرپرور، در ۱۲ رشته‌ی هنری که طی یک قرن گذشته آثاری ماندگار در حرم مطهر آفریدند تجلیل و تقدیر شد.

اساتید و هنرمندانی که در این مراسم از آن ها و خانواده ایشان تجلیل به عمل آمد، عبارتند از محمد نعمتی(خوشنویس)، رضا جانعلی پور(گچ‌کار مقرنس بند)، علیرضا گودرزی(خاتم‌کار)، دکتر جلیل عرفان‌منش(نویسنده و پژوهشگر)، حسین ظفری زاده (گره چین چوب)، خانواده مرحوم احمد زجاجی(کاشی ‌کار معرق)، خانواده مرحوم استاد عبدالعلی پرنا(حجار)، خانواده مرحوم هاشم افسر(سازنده ضریح)، خاندان مقرنس بند(کاشی‌کار گره)، خاندان ستایش( خاتم‌کار)، خاندان وصال شیرازی(شاعر)، خاندان ظریف صنایعی(آینه کار) و خاندان فصحتی (معمار).

در این مراسم همچنین از حاج عبدالرسول مرادی، پیشکسوت ترین خادم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) به عنوان نماد خدمت خالصانه به حرم مطهر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است رویداد ملی تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان خدمت، هنر و معماری حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی علیهماالسلام به اهتمام معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر برگزار گردید.

این رویداد بناست از این پس به صورت سالانه در روز ملی بزرگداشت این امامزاده واجب التکریم برگزار شود.

  • آیین تعویض پرچم و گلباران حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام
    مراسم جشن شام بزرگداشت حضرت شاهچراغ علیه السلام
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی: