سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221545
تاریخ انتشار: 1402/03/09
طبخ و توزیع ۱۰ هزار قرص نان و ۴ هزار پرس غذای ‌متبرک، بین زائران حرم مطهر



معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام از طبخ و توزیع ۱۰ هزار قرص نان کامل و ۳ هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر و  بین زوّار بار گاه منور در طول دهه کرامت خبر داد.  

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، مهندس صحرائیان، در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر ضمن تبریک دهه پرفضیلت کرامت، گفت: از ابتدای آغاز این دهه مبارک، دو تنور نانوایی در بخشی از صحن مطهر، مستقر شده و به صورت روزانه در نوبت های مختلف، اقدام به طبخ و توزیع نان صلواتی بین زائران و مجاوران سیدالسادات الاعاظم می نماید.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس، تصریح کرد: در طول دهه کرامت، تاکنون ۱۰ هزار قرص نان کامل با ۴ تن آرد سبوس دار، طبخ شده است و اِن شاءالله در سایر مناسبت ها نیز، به همت خیّرین گرانقدر، این نانوایی به فعالیت خود، ادامه خواهد داد.

 

وی اظهار کرد: در طول همین مدت، ۳ هزار پرس غذای ‌متبرک در دارالضیافه حرم مطهر، طبخ و ژتون آن بین زائران و مجاوران حرم مطهر توزیع و این عزیزان از خوان کرم حضرت، متنعم شده اند و امروز و فردا نیز به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر بین زائران حضرت، توزیع خواهد شد.

 

مهندس صحرائیان گفت: در طول این دهه مبارک، همچنین ۳هزار شاخه گل، ۱۱ هزار بسته پذیرایی و ۱۵ هزار بسته نبات تبرکی، بین خدام و زوّار حضرت توزیع شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن اشاره به اهدای جهیزیه به زوجین جوان کم برخوردار، به فعالیت های واحد خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر در مقوله ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری آستان مقدس که با هدف یاری رساندن به نیازمندان و افراد کم برخوردار مجاور حرم مطهر، راه اندازی شده است، پس از پذیرش مددجویان محترم با در نظر گرفتن شأن و منزلت ایشان نسبت به  بررسی های کارشناسانه مبادرت نموده و در حد توان، با کمک خیّرین، در زمینه های مختلف از جمله معیشت، سلامت و بهداشت، ازدواج، مشاوره های حقوقی و اشتغال وکارآفرینی، به این عزیزان ارائه خدمت می نماید.

 

مهندس صحرائیان در ادامه به فعالیت های این بارگاه منور در راستای ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و گفت: پیرو تأکیدات تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام مبنی بر ترویج ازدواج آسان جوانان و حمایت از زوجین کم برخورداری که در شرف ازدواج هستند، به همت مرکز خدمات اجتماعی و مشارکت خیّرین گرانقدر، در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۶ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش این مرکز اهداء شد.

وی اضافه کرد: در ادامه این عمل خداپسندانه، در دهه مبارک کرامت امسال نیز، تعداد ۱۰ سری جهیزیه از سوی این مرکز به زوجین در آستانه ازدواج اهدا شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس در پایان تصریح کرد: نیکوکاران و خیّرین گرامی جهت حمایت از افراد کم برخوردار می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۲۶۹۹۳۲۸ نزد بانک ملت، به نام آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) واریز و تصویر فیش واریزی را در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۲۷۴۹۲۵۰۲ ارسال و همچنین جهت اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی خود به صورت حضوری به دفتر مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر واقع در صحن احمدی، مراجعه و یا در ساعات اداری با شماره ۰۷۱۳۲۱۳۱۳۶۴ تماس حاصل فرمایند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت