سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221509
تاریخ انتشار: 1402/02/27
در مراسم معارفه فرمانده پایگاه بسیج خواهران احمدبن موسی(ع) عنوان شد:
تولیت حرم مطهر: پایگاه های مقاومت یک شبکه عظیم بسیج مردمی هستند که باید از آن ها به نحو احسن استفاده شود

HyperLink

امروز چهارشنبه۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، شهردار و رئیس شورای شهر شیراز و فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز، سیده مریم حسینی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز به عنوان فرمانده پایگاه بسیج خواهران احمدبن موسی(ع) معرفی شد.      

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار پایگاه بسیج خواهران حرم مطهر گفت: ورود جناب آقای فرج الهی فرمانده پایگاه مقاومت احمدبن موسی(ع) سپاه ناحیه بقیه‌الله، تحول اساسی در بخش بسیج حرم مطهر را به‌دنبال داشته است. ده ها برنامه‌ی خوب تا به امروز به تناسب نیازهای زمان و مأموریت های حرم مطهر و بسیج انجام گرفته و روز به‌روز با قدرت بیشتر این مسیر ادامه پیدا کرده است. بخش بسیج خواهران ظرفیت بیشتری نسبت به برادران دارد. در کشور همیشه ثابت شده است که هرجا خواهران پا به عرصه اجتماعی می‌گذارند، برکات کار و دستاوردها بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی، امام خمینی(رحمت الله علیه) به صراحت فرمودند که نقش آفرینی زنان در انقلاب، بیش از مردان بوده است. این حقیقتی انکار ناپذیر است، چرا که زنان وقتی به عرصه آمدند و نقش آفرینی کردند، عملا بنیان های رژیم پهلوی متزلزل شد. یکی از برنامه های انحرافی این رژیم منحوس، مسأله زنان در انقلاب سفید شاه ملعون بود که در لایحه تصویب‌نامه‌ی انجمن‌های ایالتی و ولایتی، بحث زن را مطرح و بیشتر برای جلب توجه زنان نسبت به سلطنت بود که به ناگاه همه چیز عکس شد. در همان زمان، امام(رحمت الله علیه) موضع گرفتند که حضور زنان در عرصه، توسط رژیم پهلوی موجب فساد و تزلزل بنیان خانواده می‌شود. اما در انقلاب اسلامی، همین زنان توسط همان امام، محور و مرکز حرکت شدند.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام گفت: هم اکنون در حرم مطهر بیش از ۶۰درصد زوار خانم هستند. از الطاف الهی است که  زنان به معنای واقعی کلمه در کشور نقش‌آفرین هستند. زنان ما فقط همین تعداد اندکی که کشف حجاب می‌کنند، نیستند. مشابه چنین جامعه متدینی و چنین مادران شهیدپروری، در هیچ کشور اسلامی و غیراسلامی در دنیا وجود ندارد و جریان های اسلامی در سایر کشورها از جمله یمن، لبنان و سوریه، از انقلاب اسلامی الگو گرفته اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حرم مطهر بستر بی‌نظیری برای فعالیت فکری و فرهنگی است. تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: اینجا سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بعد از مشهد و قم در ایران است، تعبیر دقیق، جامع و کاملی است و این ظرفیت فرهنگی و مذهبی خدادادی اگر به درستی از آن استفاده شود، بی‌نظیر است. از این فرصت مغتنم که به برکت اهل بیت(ع) به دست آمده می‌توان بسیار استفاده کرد. حرم مطهر می‌تواند یک تریبون بی‌نظیر برای تبلیغ معارف ناب اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری در ادامه به فعالیت های گروه آمرین آستان مقدس اشاره کرد و گفت: گروه آمرین حرم مطهر، آذر ماه سال ۱۴۰۰ شکل گرفت. در جریانات نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۱ حدود سیصد خواهر آموزش دیده در حرم داشتیم که روز به روز افزایش پیدا کرده است. حتی شب ها هم این خواهران در حرم حضور دارند و ۲۴ ساعت شبانه روز ایفای خدمت می‌کنند. این خدمت، آرام آرام به خیابان های اطراف آستان مقدس هم کشیده شده و شعاع آن گسترش یافته است. اینها همه خواهرانی هستند که به صورت افتخاری و از باب انجام وظیفه و بدون ذره‌ای چشم‌داشت مادی در حال خدمت هستند و البته پایگاه بسیج خواهران یک فرصت جدید است.

 

وی اظهار کرد: به زعم بنده این گروه های اجتماعی، کانال ها و سرویس های اجتماعی که در دنیا وجود دارد، به ویژه همین فضای مجازی، اینها اقتباسی از انقلاب اسلامی ایران است. اولین بار در میدان عینی جامعه، انقلاب این کار را کرده است. امام(قدس سره)، آغازگر این کار در دنیا بودند، زمانی که ایران ۳۵میلیون جمعیت داشت هزاران گروه حقیقی به راه افتاد و شکل‌گیری این گروه ها منجر به این انقلاب عظیم شد. نگاه همه گروه ها به یک تریبون و یک رهبر بود. برخی متفکرین غربی اذعان داشتند که حضرت امام(ره) با این روش بزرگترین انقلاب مردمی جهان را شکل داد. لذا متد و شیوه را تکثیر و در فضای مجازی و سایر مسیرها از آن استفاده کردند. آنان حتی در مقابله با انقلاب همین روش را بکار گرفته اند.

 

تولیت حرم مطهر در پایان خاطرنشان کرد: برای مقابله با دشمنان، راه اندازی و تقویت مراکزی همچون پایگاه های بسیج مردمی، بهترین کاری است که می‌تواند اتفاق بیفتد. هزاران پایگاه مقاومت در کشور وجود دارد که یک شبکه عظیم بسیج مردمی هستند که باید از آن ها به نحو احسن استفاده شود.  بحمدالله پایگاه بسیج حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، یکی از مؤثرترینِ پایگاه‌های بسیج است و اِن شاءالله با همت و پشتیبانی بخشهای مختلف سپاه و بسیج، در راستای تقویت هرچه بیشتر آن، گام های موثری برداشته شود.  


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت