سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221367
تاریخ انتشار: 1401/12/04
سوّمین حرم اهل بیت علیهم السلام، میزبان بیستمین دوره جشنواره «جبرئیل امین»

HyperLink

امروز پنج شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱، به همت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها و مشارکت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام،  بیستمین دوره جشنواره «جبرئیل امین» - گرامی داشت شهدای حرم مطهر،  همراه با مراسم تجلیل از ۱۷۲ حافظ کل کلام الله مجید مؤسسه بیت‌الاحزان در سال تحفیظی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰، با حضور سیدمحمد هاشمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، خادمان، خیّران، مربیان و حافظان قرآن کریم سراسر کشور، در شبستان امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، گلباران و زیارت مضجع شریف حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام و ادای احترام به مقام شامخ شهدای حرم مطهر، برنامه‌های حفظ‌خوانی، جمع‌خوانی، تواشیح و تجلیل از حافظان کل و خیّران قرآنی از برنامه‌های این رویداد قرآنی در حرم مطهر بود.

 

مهندس علیرضا صحرائیان معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس در حاشیه مراسم، در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر، ضمن تقدیر از عملکرد موسسه بیت الاحزان اظهار کرد: این موسسه که فعالیت های خود را از یک روستای کوچک آغاز کرده، بحمدالله در یک مدت کوتاه توانسته در ۱۵ استان کشور، ۲۰۰ شعبه و مرکز قرآنی، دایر و بالغ بر ۲,۷۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم تربیت نماید و به یک الگوی برتر در کشور تبدیل شود.

 

وی در ادامه، به فعالیت های قرآنی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام اشاره کرد و گفت: پیرو تاکیدات تولیت معظم آستان مقدس، فعالیت های مختلف قرآنی به صورت مستمر در این بارگاه منور اجرا می شود. محافل روزانه، هفتگی و مناسبتی انس با قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و مسابقات مختلف قرآنی ازجمله مسابقات بزرگ قرآن شکوفه های احمدی که دهه مبارک فجر امسال، نهمین دوره آن در حرم مطهر برگزار شد، از این جمله هستند.

 

مهندس صحرائیان اظهار کرد: در حال حاضر در حرم مطهر، چهارمین دوره مقدماتی و سومین دوره تکمیلی آموزش تفسیر قرآن کریم در حال برگزاری است که تحت اشراف حجج اسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر و استاد قرائتی برگزار می گردد. همچنین کلاس های قرآنی در رشته های مختلف، برای تمامی گروه های سنی، در مرکز دارالقرآن حرم مطهر برپا هستند و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این مرکز در این کلاس ها ثبت نام نمایند.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، به محافل قرآنی این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: اِن شاءالله در ماه مبارک رمضان امسال، هر روز محافل انس با قرآن کریم با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام و تلاوت قاریان برتر استان و کشور در شبستان امام خمینی(رحمت الله علیه) برگزار و به صورت زنده از رسانه ملی، پخش خواهد شد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت