سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221365
تاریخ انتشار: 1401/12/02
در مراسم رونمایی از کتاب «وصال خونین»، عنوان شد؛
تولیت حرم مطهر: دشمنان اسلام تلاش داشتند که نور اهل بیت علیهم السلام و بارگاه منور حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام را خاموش کنند، اما خداوند به برکت خون شهدای حرم مطهر، این چراغ فروزان را به کل مردم دنیا نشان داد

HyperLink

صبح امروز سه شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱، در مراسمی با حضور تولیت، خدام و خانواده های معظم شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و جمعی دیگر از مسئولین، از کتاب وصال خونین با موضوع گزارش مستند حمله تروریستی به این بارگاه منور رونمایی شد.     

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر، در این مراسم ضمن تبریک اعیاد پیش رو در ماه مبارک شعبان؛ میلادهای با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین، حضرت ابوالفضل العباس و امام سجاد علیهم السلام و همچنین ولادت خجسته یگانه منجی عالَم بشریت حضرت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خیر مقدم به خانواده های معظم شهدای حرم مطهر، اظهار کرد:  حمله تروریستی به این بارگاه منور و به خاک و خون کشیدن جمعی از زائران این بارگاه نورانی را شاید بتوان یک نقطه عطف در تاریخ حرم مطهر، قلمداد کرد.

وی ادامه داد: این حمله تروریستی، حقیقتاً یک مصیبت بزرگ و حادثه ی تلخ برای همه بود، تلخ تر از همه برای این جمعی که در این بارگاه منور، افتخار خادمی به این خاندان بزرگ را دارند. حمله ظالمانه اشقي الاشقيای زمان به سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ایران اسلامی و شهادت مظلومانه افرادی که دست خالی در هنگام عبادت و در موقع اذان مغرب، در یک نقطه امن الهی دور هم جمع شدند و اینگونه ناجوانمردانه و سبوعانه آماج تیرهای شیطانی جبهه گاه استکبار جهانی و طاغوت های زمان، قرار گرفتند. باید یاد و خاطره این شهدای عزیز را همیشه گرامی بداریم و توصیه مقام معظم رهبری(دامت برکاته) است که با همه وجود تلاش کنید که این حادثه همچون حادثه ی کربلا در ذهن، فرهنگ و ادبیات مردم ماندگار شود. تلاش های زیادی در این راستا تاکنون انجام شده، چه از سوی خدام حرم مطهر و چه اصحاب رسانه، شعرا و هنرمندان در عرصه های مختلف و همه ی ارادتمندان به سیدالسادات الاعظم و اهل بیت علیهم السلام، و زبان برای تقدیر و تشکر از این عزیزان قاصر است و البته مسئولیت خاتمه پیدا نکرده و خلق آثار پیرامون این حادثه باید استمرار پیدا کند.

 

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: کتاب «وصال خونین» که امروز رونمایی می شود، در حقیقت مستندنگاری حادثه حرم مطهر است. قبل از این که دیگران بخواهند چیز دیگری را تدوین و منتشر کنند و ذهن ها را خراب کنند واجب بود خود حرم دست به کار شود و با سرعت این حادثه را مستند نگاری کند. بحمدالله کتابی که فراهم شد در جای خودش کتاب مناسبی است، و در این فرصت اندک، اثر خوبی منتشر شد.

 

وی پیرامون مطالب این کتاب که در سه بخش توسط معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، تألیف شده است، گفت: هم اهمیت حرم مطهر و هم شمّه ای از فضایل اخلاقی و وجود با برکت حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهما السلام در این کتاب ذکر شده است. در این کتاب، تاریخچه ای مختصر از جریان تکفیری در جهان اسلام آمده و هم حادثه حمله بر اساس فیلم ها و مستنداتی که وجود داشته به صورت دقیق یعنی با ذکر ساعت و دقیقه و ثانیه به ثبت رسیده است و بحمدالله اهداف پشت پرده دشمن تا آنجایی که امکان پذیر بود به صورت مختصر در کتاب ذکر شده و شهدای عزیز به صورت اجمالی معرفی شده اند. بخشی از این کتاب نیز به پیام های شخصیت ها، نهادها، سازمان ها و مقامات داخل و خارج از کشور در مورد این حمله تروریستی اختصاص دارد.

 

تولیت حرم مطهر با اشاره به ابعاد بین المللی این اتفاق، خاطرنشان کرد: همان طور که ملاحظه می کنید این حادثه تاثیر خودش را در کل جهان داشته است. تا پیش از این آستان مقدس در بعد بین المللی چندان معرفی نشده بود و این امامزاده جلیل القدر و فضایل و مناقب حضرت، برای بسیاری در کشورهای مختلف، ناشناخته بود، ولی علیرغم کید شیطانی دشمنان اسلام، این اتفاق باعث شد آوازه این حرم ملکوتی در کل دنیا بلند شود و از همه ی  قاره های جهان پیام های تسلیت و اعلام انزجار از این حمله تروریستی بیاید و این حقیقتاً یک دستاورد بزرگ است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: این نکته ای که از ائمه معصومین علیهم السلام داریم که در هر بلایی یک نعمتی از جانب خدا نهفته است، این نعمت هم به برکت خون این شهداء عزیز عاید حرم مطهر شد. تروریست های داعشی ایادی استکبار و صهیونیسم بین الملل، قصدشان این بود که نور الهی را خاموش کنند. «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ- آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند - آیه ۸ سوره صف». این دشمنان اسلام تلاش داشتند که نور اهل بیت علیهم السلام و بارگاه منور حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام را خاموش کنند، اما خداوند به برکت خون شهدای حرم مطهر، این چراغ فروزان را به کل مردم دنیا نشان داد. این واقعیتی است که در کتاب وصال خونین به درستی انعکاس پیدا کرده است. البته این همه ی کار نیست. تا امروز که کمتر از چهارماه از این حادثه گذشته است و در همین مقطع زمانی کوتاه، اشعار، دل نوشته ها و تولید محتواها در قالب های مختلف هنری، اعم از سرود، کلیپ، پوستر و فیلم درست شده است، که این ها اگر گردآوری و منتشر شوند مطمئنا بیش از ده جلد کتاب و صدها لوح فشرده خواهند شد. به یاری خداوند متعال خودمان را موظف می دانیم که اِن شاءالله این آثار را منتشر و در دسترس طالبان حقیقت و آنهایی که در جستجوی استفاده از انوار ملکوتی اهل بیت عصمت و طهارت و نور شهداء هستند قرار دهیم.

 

وی در پایان، اظهار کرد: از همکاران محترم در کتابخانه و مرکز پژوهش های اسلامی حرم مطهر تشکر می کنم که کتاب وصال خونین را به این سرعت، تالیف و منتشر کردند. این کتاب بحمدالله حدود یک ماه پیش منتشر و به دست خیلی ها هم رسیده است، امروز آیین رسمی رونمایی از این کتاب و در حقیقت اطلاع رسانی بری عموم مردم است که اِن شاءالله آن را تهیه کنند و با بهره از مطالب آن، حقیقت این ماجرا به نسل های آینده به درستی منتقل شود.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت