سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221324
تاریخ انتشار: 1401/11/12
گفتگوی آزاد استادان و اندیشمندان با موضوع پیشنهاداتی در باب مواجهه منطقی با اغتشاشات

HyperLink

نخستین روز نشست سالانه اندیشمندان و اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه های سراسر کشور، در نوبت بعداز ظهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه، با گفتگوی آزاد استادان و اندیشمندان با موضوع "پیشنهاداتی در باب مواجهه منطقی با اغتشاشات" ادامه یافت.    


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، دیدگاه های اساتید در این گفتگوی آزاد، به شرح زیر است:

-  برای مقابله با دشمنان خارجی باید با بر اوضاع داخلی کشور متمرکز باشیم و ضمن ارائه راهکارهای درست و عملی به گونه ای اقدام کنیم که شاهد بروز اغتشاشات نباشیم.

-  حضرت آقا ۲۰ سال قبل بر راه اندازی کرسی های آزاداندیشی تاکید کردند و در دیماه ۹۶ تاکید فرمودند دشمنان بر روی زخم ناشی از مگس می نشینند.

-  برای تدریس کتب دانشگاهی باید هوشیارانه و موثر عمل کنیم و درس انقلاب اسلامی باید با تاکید بر جهاد تبیین در دانشگاه ها تدریس شود.

-  لزوم استفاده موثر از اساتید معارف اسلامی در دانشگاه های کشور

-  امروز بخشی از مشکلات را در گروه معارف داریم و مع الاسف برخی از اساتید، حتی ۵ دقیقه در خصوص اغتشاشات و دفاع از دستاوردهای انقلاب، بررسی کشف حجاب و ... در کلاس های خود در دانشگاه وقت اختصاص نمی دهند.

-  نسل جدید ساعات زیادی را در فضای مجازی می گذرانند، اکثر این وقت گذراندن در شبکه های معاند و مجازی و بدون برخورداری از آگاهی لازم به انجام می رسد.

-  نوجوانان ما به تغدیه صحیح و مناسب فکری نیاز دارند. باید ضمن ترغیب این نسل به مطالعه کتب تاریخ معاصر کشور، کتاب های مناسب و روشن گر معرفی کرد.

-  حقوق بین الملل در کنار درس انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک خوبی می کند، امروز با جنگ تجزیه طلبانه مواجه هستیم. پاسخ به سئوالات در مورد موضوعات اخیر با توجه به حقوق بین الملل باید هوشیارانه باشد. ملت های تحت سلطه استعماری، بیگانگان و نژادپرست، تنها می توانند تجزیه طلب باشند که این شامل ملت ما نیست.

- توجه ویژه به نسل جدید بسیار حائز اهمیت است. اینکه برخی دانش آموزان به فتنه دشمن پیوستند، با تدریس دو واحد درس انقلاب قابل ریشه یابی نمی باشد. بلکه به انجام کارهای بیشتر و ارائه علم با مفهوم اسلامی نیاز دارد.

- نسل جدید ما در فضای مجازی به زندگی حقیقی می پردازد. باید هسته های مقاومت برای مقابله با دشمنان داشته باشیم.

- یک نسخه واحد برای تمام کشور نمی توان در نظر گرفت. در سیستان و بلوچستان هیچ گاه حوادث مثل امروز پررنگ نبوده است. باید از پتانسیل خود مردم برای وحدت شیعه و سنی استفاده شود تا شاهد جمعه های وحدت در زاهدان باشیم.

- انقلاب اسلامی ما یک تحول بزرگ تاریخی بوده است. در عرصه دولت سازی، همواره دشمنی وجود دارد و در عرصه داخلی و سبک زندگی و آموزش و پرورش، آن طور که شایسته است عمل نشده است.

-  در دوران تعطیلی کرونایی، متاسفانه دانش آموزان رها شدند و یک شکاف بین نسلی ایجاد شد.

- مساجد ما باید یک پایگاه مهم برای جوانان و معرفت زایی آنان باشند.

- امامین انقلاب نسخه های شفابخش برای کشور تجویز کردند اما آن طور که شایسته است مورد اهتمام مسئولان قرار نگرفته است. بیانیه گام دوم انقلاب، نسخه شفابخش دیگری است که باید مورد توجه ویژه ارکان مختلف قدرت قرار گیرد.

- از وصیت نامه سردار شهید سلیمانی، باید به عنوان یک مکتب به منظور کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی بهره گرفت.

لزوم توجه به کارهای زیربنایی فرهنگی، تحلیل ایرادات نظام تعلیم و تربیت، عدم توانمندی برخی اساتید در پاسخگویی به شبهات، بسط سواد رسانه در بین جوانان، توجه حداکثری به فریضه جهاد تبیین، توجه به اقتصاد خرد و پاسخ دادن به مطالبات جوانان در حوزه های مختلف ازجمله اقتصادی، از دیگر مواردی بود که در گفتگوی آزاد استادان و اندیشمندان با موضوع پیشنهاداتی در باب مواجهه منطقی با اغتشاشات، به آن ها اشاره شد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت