سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221310
تاریخ انتشار: 1401/11/5
برگزاری همایش «حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی»، در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام

HyperLink

چهارشنبه، ۵ بهمن ماه، با حضور آیت الله سیدابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، "همایش حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی" در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، این نشست تخصصی در راستای سلسله نشست های ‌تخصصی گفتمان سازی، نشر و بستر سازی تحقق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ایجاد جریان حلقه های میانی، با حضور فضلای حوزه های علمیه، اساتید دانشگاه، نخبگان و سر شبکه های مردمی برگزار گردید.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین آزمند عضو کمیته حلقه های میانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، ضمن بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر اهمیت ایجاد حلقه های میانی در ایجاد اتصال بین مردم و دولت برای گره گشایی و حل مسائل کشور، ابراز امیدواری کرد با ایجاد کمیته‌هایی نظیر زنان و خانواده، مسکن و شهرسازی بتوانیم در ارائه راهکار عملی برای حضور حداکثری مردم در صحنه و کمک به حل مسائل، گام مثبتی برداریم.

در ادامه آیت الله مهدوی با اشاره به ارزش انسان در محورهای خداشناسی، انسان شناسی، هدف شناسی و آسیب شناسی اظهار کرد: برای مؤثر بودن حلقه های میانی، بایستی فرد واجد این شرایط باشد.

وی تاکید کرد: بهترین حلقه های میانی بین دولتمردان و مردم، متدینین در مساجد، کانون های فرهنگی، مراکز دینی و بسیج می باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: تا خودمان را تربیت و تقویت ایمانی نکنیم نمی توانیم بر روی دیگران اثر بگذاریم، تقوای الهی باید همیشگی باشد و تلاش کامل در تبیین حقایق صورت گیرد.

وی ادامه داد: راهکار عملی بر اساس قرآن، سبقت گرفتن در امور خیر است و هدف شناسی در حلقه های میانی سربازی حضرت امام زمان(عج) می باشد و برای این هدف باید تلاش و کوشش کرد و در انجام کارهای خیر سبقت گرفت.

 

شایان ذکر است، این همایش به همت آستان مقدس و کمیته حلقه های میانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، استانداری فارس، اداره کل تبلیغات اسلامی فارس و دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی فارس برگزار گردید.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت