سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221295
تاریخ انتشار: 1401/10/26
اطلاعیه دبیرخانه نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور



بسم الله الرحمن الرحیم


قابل توجه پژوهشگران و استادان علاقه مند به شرکت در نشست «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله »

 

با توجه به اینکه استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه ها، در خط مقدم تبیین چرایی، چگونگی، آرمان ها، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در محیط علمی دانشگاه ها هستند، بسیار ضروری است که؛ تعامل، تبادل نظر، هم افزایی فکری و روشی میان عموم اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی به منظور اشراف بیشتر بر عمیق ترین معارف ناب و دستاوردهای گران قدر انقلاب کبیر اسلامی و بهترین روش های ارتباط با نسل جوان دانشگاهی و تأثیرگذارترین شیوه های تبیین، همواره بر قرار باشد.

 انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، از بدو تأسیس، یکی از اصلی ترین تلاش های خود را بر این مهم متمرکز کرده و بحمدالله از همین رهگذر، خدمات نسبتاً خوبی را به استادان انقلاب اسلامی دانشگاه ها عرضه نموده است. با تأسف فراوان، شیوع بیماری کرونا طی سه سال گذشته نشست های سراسری انجمن را که به طور معمول در ایام دهه مبارک فجر برگزار می گردید، با وقفه روبرو کرد. اکنون که به لطف پروردگار، با فروکش کردن این بیماری امکان برگزاری مجدد این دست از نشست ها فراهم شده است، انجمن علمی انقلاب اسلامی با کمک حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(علیهماالسلام)، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه شیراز، دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و صدا و سیمای مرکز فارس با حمایت وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری نشست سراسری اندیشمندان و استادان انقلاب اسلامی دانشگاه ها با  موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» نموده است.

انتظار آن است که عموم اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه ها با اغتنام فرصت در این رویداد علمی، فرهنگی حضور فعال داشته باشند و از برنامه های متنوع و مفید آن بهره مند شوند.

علاقه مندان به حضور در این نشست سراسری لازم است، به نکات ذیل توجه کامل داشته باشند:

۱ـ اسکان، پذیرایی، ایاب و ذهاب درون شهری (پس از رسیدن شرکت کنندگان به محل برگزاری)، از ساعت ۱۶ روز سه شنبه (۱۱ بهمن ماه) تا ساعت ۱۴ روز جمعه (۱۴ بهمن ماه) بر عهده دبیرخانه نشست می باشد.


 ۲ـ  ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، در پایگاه اینترنتی نشست ضروری است. از آنجا که ارسال دعوت نامه، تأمین فضای اسکان، تدارک پذیرایی و پیش بینی وسایل حمل و نقل درون شهری مستلزم اطلاعات کافی است؛ لذا به اطلاع عموم علاقه مندان می رساند؛ دبیرخانه نشست از پذیرش افرادی که پیش از برگزاری نشست، برای شرکت و حضور در نشست، ثبت نام نکرده اند معذور خواهد بود.


۳ـ ایاب و ذهاب به مقصد شیراز برعهده دبیرخانه نشست نمی باشد. از این رو لازم است استادان و پژوهشگران عزیز در صورتی که هیأت علمی تمام وقت می باشند با هزینه دانشگاه محل خدمت بلیت آمد و شد به شیراز را تهیه نمایند. استادانی که به صورت مدعو در دانشگاه خدمت می کنند با هماهنگی با گروه آموزشی معارف و یا رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه های استان نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند. برخی استان  های همجوار با استان فارس به منظور تسهیل آمد و شد به شیراز وسایل نقلیه گروهی را تدارک دیده اند که بهتر است استادان هر استان به صورت گروهی نسبت به حضور در نشست اقدام نمایند.


۴ـ پذیرش افراد همراه برای دبیرخانه نشست مقدور نمی باشد. (فقط رانندگانی که جهت ایاب و ذهاب استادان از سوی دانشگاه ها و یا دفاتر نهاد نمایندگی در استان ها اعزام می شوند از این امر مستثنی می باشند).


۵ـ در پایان نشست گواهی حضور در نشست به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.


۶ـ با توجه به اینکه از جمله برنامه های نشست «گفت و شنود پیرامون مسایل جاری» می باشد و همچنین نقد کتاب «انقلاب اسلامی؛ زمینه ها، دستاوردها و آسیب ها» با حضور نویسندگان محترم در دستور خواهد بود، لذا مقتضی است استادان گرامی از آمادگی لازم برای حضور فعال در این گونه برنامه ها برخوردار باشند.

 

دبیرخانه نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور

۲۶دی ۱۴۰۱

پایگاه اینترنتی همایش: shahecheragh.ir/hamayesh


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت