سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190904
تاریخ انتشار: 1401/04/05
در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با تولیت حرم مطهر، عنوان شد؛
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری: گاهی کوچکترین غفلت می تواند زمینه نفوذ دشمن را هموار و یک کار ارزشمند را تباه کند

HyperLink

امروز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱، دکتر حیدر صفرپور مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس به همراه اعضای شورای معاونین این اداره کل، ضمن تشرف به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور، دیدار و گفتگو کرد.   

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار با اشاره به اهمیت ورزش و تقویت جسم همراه با تقویت روح به واسطه تهذیب و تزکیه نفس، اظهار کرد: در نظام تربیتی اسلام، بر تربیت اخلاقی، عقلانی و جسمانی تأکید و سفارش فراوان شده است. ورزش از مصادیق تربیت جسمانی است. ورزش بر دو بُعد روح و جسم انسان تأثیر گذاشته و آن‌ها را شاداب و باطراوت می‌کند و به معنای واقعی کلمه، یکی از ارکان و شاخصه های اصلی فرهنگ است و باید برای اشاعه آن بین عموم مردم، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مدوّن کرد.


وی با اشاره به جایگاه خاص ورزش در تاریخ کهن کشور گفت: وقتی نگاه به فردوسی و شاهنامه می کنیم ورزش و پهلوان محوری، در فرهنگ اصیل مردمان این سرزمین، جایگاهی ویژه دارد و ارزش هاي منبعث از ورزش مثل توانمندی، شجاعت، دلیری، جوانمردي و رادمردي در بین قهرمانان، پهلوانان و البته عموم مردم این مرز و بوم، نهادینه شده است.

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ارزش های انقلاب اسلامی گفت: در این جنگ، فرهنگ مادی مبتنی بر اومانیسم و بریده از خدا و معنویت جهان غرب به دنبال سیطره بر فرهنگ اسلامی ناب مبتنی بر سیره اهل بیت علیهم السلام است که جمهوری اسلامی منادی آن در جهان می باشد و باید با پرهیز از هرگونه غفلت، در راه مقابله با ظلم و هجمه های دشمنان، با علم و آگاهی اقدام کرد و جامعه ی پاک اسلامی را از گزند انحرافات به دور داشت.

 

تولیت حرم مطهر، خاطرنشان کرد: پیرامون غفلت، آیات و احادیث بسیاری ذکر شده امّا چیزی که در تمامی آن ها مشترک است جایگاه مذموم غفلت است که این مسئله به صورت شدیدی ذمّ شده است. خداوند متعال در آیه ۲۰۵ سوره مبارکه اعراف می فرمایند: «وَاذْكُرْ رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَهَ وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُنْ مِنَ الْغَافِلِينَ» (و در دل خویش پروردگارت را بامدادان و شامگاهان با تضرع و ترس، بیصدای بلند یاد کن و از غافلان مباش).

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری با اشاره به هنجارشکنی عده ای در بلوار شهیدچمران شیراز گفت: گاهی کوچکترین غفلت از سوی مسئولان، می تواند زمینه و راه نفوذ دشمن را هموار کند و یک کار ارزشمند را تباه و نتیجه ای را که می تواند خیر و خوبی باشد، به انحراف و شر، تبدیل کند. لذا مسئولان امر باید با هوشیاری تمام و پرهیز از غفلت، مانع تحقق نیّات پلید دشمنان برای جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج بد‌حجابی با هدف از بین بردن حیا، عفت و پاکدامنی نسل‌جوان ایران اسلامی، یکی از ابزارهای اصلی دشمن در موضوع جنگ نرم است تا بتواند فرهنگ بی هویت غربی را جایگزین فرهنگ ناب اسلامی کند، که البته به حول و قوه الهی و به برکت خون شهداء و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و وجود جوانان مومن و انقلابی و آگاه، دشمن همچون گذشته، در این مسیر ناکام خواهد بود.

 

تولیت حرم مطهر گفت: تمام فعالیت ها و امور مختلف از جمله ورزش باید جهت‌دار و هدفمند باشند، همانند ورزش باستانی که مَحمِل و بستری برای پرورش فضایل اخلاقی و پهلوانی در بین ورزشکاران و دربرگیرنده جلوه های بارزی از فتوّت و اخلاق است.

وی اضافه کرد: برنامه های ورزشی باید جهت‌دار و توأم با معنویت باشند تا بتوانند یک مانع بزرگ در راه جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن باشند. اِن‌شاءالله در این دوره جدید خدمتگذاری در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، با ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح، فعالیت‌های ورزشی جهت معنوی و اخلاق مدارانه به خود بگیرد، که همانا مصداق بارز آن امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام این الگوی شاخص مرو‌‌ّت و جوانمردی برای بشريت است و نمونه معاصر آن، پهلوان بسیجی، شهید ابرهیم هادی است و البته نمونه های بسیار دیگر که باید هرچه بیشتر و بهتر برای نسل جوان معرفی و الگوسازی شوند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت