سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 170819
تاریخ انتشار: 1401/01/29
اجتماع بزرگ روزه اولی ها در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام/ تاکید تولیت آستان مقدس بر اهمیت نقش والدین در تربیت فرزندان

HyperLink

همزمان با پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، اجتماع بزرگ روزه اولی ها و روزه کله‌گنجشکی ها با عنوان "نمک‌پروردگان حسنی" در صحن حرم مطهر برگزار شد.     

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس، در این مراسم ضمن تبریک میلاد خجسته‌ی کریم اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در مسیر ساخته شدن و انسان شدن، عمده ترین کار، تربیت است و ماه رمضان، فرصت مناسبی است که والدین بیش از پیش بر تربیت فرزندان، اهتمام ورزند.

 

تولیت حرم مطهر تصریح کرد: هر چند مدارس نقش موثری در پرورش و تربیت نسل فردا دارند، امام مهم ترین نقش، بر عهده پدران و مادران است. البته در فضای آلوده عصر جدید، نقش تربیتی والدین مشکل تر و سخت تر است و نباید تربیت فرزندان را به فضای عمومی، مجازی و یا دست تقدیر واگذار کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید توجه داشته باشیم لحظه لحظه‌ی راه سیر فرزندان به سمت کمال و بندگی خدا، باید با تلاش والدین مدیریت بشود تا فرزندان بتوانند به مقام والای بندگی خدا و انسانیت دست پیدا کنند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، حضور والدین به همراه فرزندانشان در حرم مطهر، استمرار داشته باشد و خانواده ها با بهره از فضای معنوی این بارگاه منور که حقیقتا یک مرکز نور و معنویت است، در مسیر قرب الهی و دور شدن از شر مکرها و وسوسه های شیطانی گام بردارند.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز و مغرب و عشاء به امامت تولیت حرم مطهر، خانواده ها افطاری مهمان خوان کرم حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام بودند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت