سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 110524
تاریخ انتشار: 1400/07/21
اعلام ویژه برنامه های سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) و مراسم جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سومین حرم اهل بیت(ع)



به مناسبت ۸ ربیع الاول، سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن عسکری علیه السلام، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، غرق عزا و ماتم است.     
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، چهارشنبه ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۶، محفل انس با کلام الله مجید ویژه خواهران در رواق دارالذکر حرم مطهر و پنجشنبه ۲۲ مهرماه این محفل نورانی ویژه عموم زائران از ساعت ۱۶:۴۵ در صحن احمدی برگزار می شود. همچنین از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ ویژه برنامه ای برای کودکان، اجرا می گردد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم سوگواری همراه با قرائت دعای روح‌بخش کمیل توسط برادر سید مصطفی موسوی نژاد برگزار خواهد شد.

جمعه ۲۳ مهرماه، در سالروز شهادت پدر بزرگوار امام زمان(ارواحنافداه)، از ساعت ۷ صبح، دعای پرفیض ندبه با نوای برادر ایمان امیدواری در صحن و سرای حرم مطهر طنین انداز خواهد شد و در ادامه بعد از اقامه نماز جمعه، تجمع بزرگ عزاداران امام حسن عسکری(ع) در مصلی نماز جمعه و حرکت نمازگزاران عزادار به سمت حرم مطهر و سوگواری و مرثیه سرایی در این بارگاه منور انجام می پذیرد.

جمعه شب، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، ویژه برنامه های آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در حرم مطهر برگزار خواهد شد. در این مراسم، پس از تلاوت کلام الله مجید توسط برادر حسین پرندک، حجت الاسلام محمدحسین حدائق به ایراد سخن خواهد پرداخت. قرائت زیارت آل یاسین با نوای برادر مجتبی نادری زاده و اجرای گروه تواشیح امین ولایت از دیگر برنامه های این شب است. شنبه ۲۴ مهرماه نیز در مراسم جشنی که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، برگزار می گردد، برادر میثم مفتاحی در ثنای یگانه منجی عالم بشریت، مدیحه سرایی و برادر میلاد فریدنیا، شعرخوانی می کند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت