سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 100478
تاریخ انتشار: 1400/06/30
دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با تولیت حرم مطهر

HyperLink

رئیس و جمعی از اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت جدید این بارگاه منور دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، گفت: بحمدالله در شوراهای کلان شهرهای کشور مثل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز، نیروهای انقلابی کار را دست گرفتند و با ورود نیروهای با تقوا و ارزشی به بدنه شورا حقیقتا امید به مردم بازگشته است.

وی تصریح کرد: کارآمدی نظام بخش عمده اش به عهده ی شوراهای شهر و شهرداری است. کارآمدی همان مشروعیت نظام سیاسی است و مشروعیت نظام به کارآمدی آن است. بحمدالله این انقلاب چون ریشه های الهی دارد میتواند از موانع پیش رو عبور کند و آن ها را پشت سر بگذارد. همانطور که مصیبت رحلت حضرت امام(ره) را هم پشت سر گذاشتیم.

 

تولیت حرم مطهر، فرصت خدمتگزاری به مردم را عطیه الهی دانست و اظهار کرد: مسئولین و مدیران دستگاه های مختلف باید از این لحظات و دقایق و توفیق خدمتگذاری به مردم که خداوند به آن ها داده، نهایت بهره را ببرند و از هیچ کوششی در راستای گره گشایی از مشکلات مردم، دریغ ننمایند. پذیرش مسئولیت، میدان آزمون است که می تواند باعث تعالی و یا تباهی شخص شود.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که این بارگاه منور را را سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران نامیدند، اظهار کرد: همه مسئولان و مدیران استان و کشور در سطوح مختلف، وظیفه دارند در راستای تحقق بیانات معظم لَه نهایت تلاش خود را به کار ببندند و در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های کلان، اهمیت و جایگاه آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر را بیش از پیش، مدنظر قرار دهند.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: من معتقد هستم همین شورای شهر می تواند در این راستا گام اساسی بردارد، آستان مقدس شایسته موقعیت کنونی نیست، متاسفانه راه های دسترسی و همچنین ناهنجاری های اجتماعی که در بافت فرسوده پیرامونی این بارگاه منور وجود دارد، در شأن زائران و مجاوران نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: فرصت خدمتگزاری بی بدیلی به لطف دولت سیزدهم پدید آمده که لازم است نهایت تلاش برای رفع مشکلات صورت پذیرفت، فرصتی که می تواند با رفع مسائل و مصائب آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم باعث باقیات صالحات برای مسئولین شود. در کنار سازمان های دولتی، بخش خصوصی و خیرین گرانقدر نیز می توانند در این راستا کمک کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری یکی دیگر از مشکلات حرم مطهر را نداشتن منابع مالی پایدار عنوان کرد و گفت: اینجا قسمت مهمی از شهر شیراز است و بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری می تواند در این بارگاه منور صرف شود. همچنین مسائل و مشکلات طرح توسعه ۵۷ هکتاری آستان مقدس، امید است با یاری مسئولین ذیربط، هرچه زودتر حل شود.

 

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: افراد با نگاه های متفاوت به شورا وارد شدند اما همگی در موضوع شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) دیدگاه مشترکی دارند.

 

وی ادامه داد: باید همه دستگاه ها و ارگان ها دست به دست هم داده و با هم افزایی، شیراز را به جایگاه واقعی خود بعنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برسانند.

 

طاهری گفت: یکی از کمیسیون های شاخص و ابتکاری شورای ششم شهر شیراز، "کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)" می باشد که یک کمیسیون فرابخشی به منظور سیاستگذاری برای تحقق شعار سومین حرم اهل بیت(ع) است.

 

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت