سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 100476
تاریخ انتشار: 1400/06/29
در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس عنوان شد؛
تاکید تولیت حرم مطهر بر استفاده از توان و ظرفیت شبکه های فرهنگی کشور در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن

HyperLink

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت جدید این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار اظهار کرد: خداوند متعال به بركت انقلاب، خون شهدا و مجاهدت هاي رزمندگان اسلام، ظرفيتهاي بسیاری برای پیشرفت کشور در حوزه های مختلف به ما عنايت كرده است.

 

تولیت حرم مطهر با اشاره به تعدد و کثرت مراکز مختلف فرهنگی در کشور گفت: بحمدالله شبكه هاي گوناگون فرهنگي به برکت انقلاب در کشور بوجود آمده؛ سازمان تبليغات اسلامی خود به تنهایی یک شبکه گسترده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سيما، هزاران مسجد و هيأت مذهبي، كانون هاي فرهنگي هنري، نهاد نمايندگي ولی فقیه در دانشگاه ها و ... اين شبكه هاي گسترده فرهنگی كه در كشور بوجود آمده، اگر صحیح و به موقع عمل كنند و از توان و ظرفيت خودشان به نحوه احسن استفاده كنند ما در جنگ نرم حتما پيروز خواهيم شد.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم، فرمودند: «به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بی‌هوا حرکت کردن و بی‌حساب حرکت کردن نیست.» اين جمله ی معظم لَه حاصل سال ها تجربه علمي و فرهنگی است، منظور حضرت آقا اين است كه در شرايط فعلي در مقابله با جنگ نرم دشمن ما بايد اين آرايش فرهنگي را تغيير بدهيم.

 

وی ادامه داد: شبكه هاي گوناگون فرهنگي- تبليغي در حال حاظر متناسب با جنگ نرم نيستند و لازم است بازسازي انقلابي در ساختار فرهنگي كشور صورت پذیرد، ممكن است در اين بازسازي خيلي از دستگاه ها كم و زياد، ادغام یا بروزرساني شوند، يك كار بسيار واجب و مهم در شرايط فعلي همين است و در همين دولت مردمي مي تواند اتفاق بيافتد. اين كه حضرت آقا مي فرمايند بازسازي انقلابي، جهت مثبت قضيه هست يعني يك حركت رو به جلو و سازنده با بروزرساني شبكه هاي فرهنگي.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری با تاکید بر لزوم توجه به جذب حداکثری مخاطب در برنامه های فرهنگی گفت: شبكه هاي متعدد فرهنگي در كشور داريم ولي متاسفانه از يك نكته غافل هستيم و آن اين است كه خيلي دنبال جذب مخاطب حداكثري نيستیم. بايد يك تأمل جدي و فكر اساسي در امور فرهنگی و مذهبی براي جذب حداکثری اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و اتصال بين نسل قديم و جديد بشود. يعني متخصصان، كارشناسان و افراد خبره بنشینند و مشغول اين كار بشوند. سازمان تبليغات اسلامی يكي از كارهاي اصلي اش همين است كه توجه نسل جديد به فضاي دين، حرم های مطهر، مساجد و هيئات بیش از پیش شود.

 

وی ادامه داد: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام می تواند به يك قطب و مركز مهم فرهنگی در کشور تبدیل شود و باید بیش از پیش به جایگاه رفیع آن به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران توجه شود و لازم است مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و کشور در برنامه ریزی ها، این مهم را مدنظر قرار دهند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت