سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 100471
تاریخ انتشار: 1400/06/27
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با حضور تولیت حرم مطهر



امروز شنبه  ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، در محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.  


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این نشست با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یک فرصت بی‌نظیر است، گفت: دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد و یک گنج بی‌پایان است و سال‌های سال است که از این منبع غنی بهره‌برداری می‌شود و هنوز خیلی جای کار دارد.

 

وی افزود: وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولی اصلی دفاع مقدس می‌شود به این معنا نیست که دیگران کار را رها کنند، بلکه تک تک دستگاه‌ها مسئول هستند و هیچ دستگاهی معاف نیست و به هر شکلی که قانون اجازه می‌دهد باید یک بعد از دفاع مقدس را به نمایش بگذارد.

تولیت آستان مقدس با بیان اینکه غفلت ما سبب می‌شود که جای جلاد و شهید عوض شود، افزود: همه دشمنان دارند کاری می‌کنند که از دفاع مقدس چهره دیگری به مردم نشان دهند، باید حواسمان باشد و این نعمت خدادادی را از دست ندهیم.

 

کلانتری با بیان اینکه در ارتباط با دفاع مقدس بیش از ۶ هزار عنوان کتاب تاکنون چاپ شده است، بیان کرد: با این وجود در دفاع مقدس هنوز جای کار زیاد است و همه ی ما مسئول هستیم، تقاضا از همگان این است که غیر از کار‌های معمول و متعارف، کاری کنیم که مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس تبدیل به فرهنگ شود.

 

وی تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی است، که همه ما می‌توانیم انجام دهیم. دفاع مقدس می‌تواند امروز هم کشور ما را بیمه کند همانگونه که در زمان خودش کشور را بیمه کرد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت