سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 30169
تاریخ انتشار: 1399/12/10
در مراسم اختتامیه فراخوان طراحی اِلمان شهری و زیباسازی دیواره آستان مقدس عنوان شد؛
آیت‌الله دژکام: زیبایی های قرآن و دین اسلام باید در شهرسازی بروز داشته باشد/ لزوم توجه به ایمن‌سازی بناها

HyperLink

تولیت حرم مطهر با بیان اینکه شاخص‌های شهر خدامحور در سوره بقره بیان شده اظهار داشت: با استناد به همین آیات، زیبایی های قرآن و دین اسلام باید در شهرسازی بروز داشته باشد. 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین اختتامیه فراخوان طراحی المان شهری و زیباسازی دیواره آستان مقدس، در جمع مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس اظهار داشت: استان فارس در رشته های مختلف مهندسی و ریاضی سابقه طولانی و افتخارآمیزی دارد و حضور ۳۰ هزار نفر در جامعه مهندسی استان، پشتیبانی قوی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: استان فارس از دیرباز در عرصه شهرسازی و معماری سرآمد کشور بوده و در این زمینه قوام الدین شیرازی سازنده مسجد گوهرشاد است و مجموعه گوهرشاد برای دوره‌ای ۴۰۰ ساله مستحکم بوده تا به همه دنیا عظمت معماری شیرازی ها را انتقال دهد.

امام جمعه شیراز گفت: برای آشنایی با تاریخچه علوم مختلف باید در استان فارس و شهر شیراز جستجو کنیم که در این زمینه شمس‌الدین فاضل خفری در حوزه اخترشناسی و علوم و میرزا نصیر جهرمی مهندس ویژه کریم خان زند از افتخارات دیار پهناور استان فارس محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شیراز با پیشینه علمی ارزشمند و توانمند کنونی، می تواند جایگاه خوبی در کشور و حتی جهان پیدا کند، خواستار اجرای اولین مسابقه المان حرم در سطح استاندارد ملی در ابعاد مختلف شد و اضافه کرد: ظرفیت بین‌المللی شهر شیراز از شهرهای دیگر کشور بیشتر است و در زمینه شهرسازی، باید برای جهان پیام داشته باشیم.

آیت الله دژکام گفت: ۷۰۰ سال پیش خواجه نصیرالدین طوسی درخشیده است و یک روز در تقویم دنیا به نام این دانشمند ثبت شده است.

تولیت حرم مطهر گفت: در زمان طاغوت، در کشور کسی جرات سخن گفتن و نقد کردن نداشت اما امروزه این رویه تغییر کرده است و ظرفیت شکوفایی در عرصه‌های مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت شهرسازی در قرآن کریم گفت: درخصوص آبادی شهرها قرآن کریم جهت گیری ایجاد کرده که باید امروز مورد توجه همه متخصصان قرار گیرد، پس در شهرسازی و فضای شهری باید از آیات قرآن استفاده کنیم، در کتاب آسمانی‌مان ایمنی ذیل امنیت بوده و اشاره شده که حضرت ابراهیم(ع) ساخت شهر مکه را با بنا نهادن خانه خدا آغاز کرد و همان جا دست به دعا برداشت.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر دو پایه علمی فیزیک با متافیزیک همزمان با هم رشد کنند ایران پیشرفت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌های شهر خدامحور در سوره بقره بیان شده است و با استناد به همین آیات، زیبایی های قرآن و دین اسلام باید در شهرسازی بروز داشته باشد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در مکان هایی ایمن سازی مورد توجه نیست و سازنده ها از مهندسان ناظر انتظار اغماض دارند، در حالی که مسئولیت سنگینی بر دوش مهندسان ساختمان است چرا اینکه در صورت نادیده گرفتن مشکلات، به جان انسان ها صدمه می رسد بنابراین نباید در امر نظارتِ صحیح کوتاهی شود.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت