سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29687
تاریخ انتشار: 1398/07/13
دیدار مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان فارس با تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)

HyperLink

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر لزوم ارتقای كمی و كیفی مراكز حوزوی این استان تأكید كردند تا هرچه سریع‌تر حوزه‌های علمیه استان فارس جایگاه واقعی خودشان را به دست آوردند تا بار دیگر شیراز به دارالعلم تبدیل شود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حضرت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، در دیدار مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان فارس ضمن تبریک مجدد انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای استوار میمندی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه استان گفتند: واقعاً برای استان فارس و شیراز دریچه امیدی گشوده شد تا هرچه بهتر و سریع‌تر حوزه‌های استان، جایگاه واقعی خودشان را به دست آورند و بار دیگر شیراز به معنای واقعی به دارالعلم تبدیل شود.

ایشان با بیان اینكه انتظار همكاری و مساعدت با مدیر جدید حوزه‌های علمیه فارس از سوی مسئولان مراكز حوزوی را داریم، افزودند: ما نیز هر جا لازم باشد قدمی برداریم، اِن شاءالله حتی الامکان با كمال میل و رغبت و توأم با صدق و اخلاص این كار را انجام می‌دهیم و مطمئنم حضور و همكاری همه و اتحاد و انسجام در حوزه‌های علمیه در همه رده‌ها خصوصاً در بخش تصمیم‌گیری‌ روزافزون گردیده و به یاری خدا شاهد تحولات بزرگی باشیم.

مُعظمٌ لَه ضمن قدردانی از تلاش های حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای عابدی مدیر پیشین حوزه‌های علمیه استان فارس گفتند: ایشان زحمات زیادی كشیدند و اینکه ایشان برای امر مهم تدریس در شیراز ماندگار شدند جای خوشبختی است، ضمن اینكه می‌توانیم از تجربیات ایشان هم استفاده كنیم.

در اینجا لازم است به نکته ای یادآور شوم که یکی از عوامل رکود حوزه‌ علمیه فارس و شیراز می باشد و آن نکته این است که به این حوزه، پایین تر از ظرفیتی که دارد و واقعیت موجود آن نگاه می‌شود. در استان حقیقتاً اساتید و نمونه‌های خوب و برجسته داریم و همچنین در میان طلاب نمونه‌های مستعد و آماده وجود دارند و می‌توان گفت كه استعدادهای درخشان در مراكز حوزوی فارس موجود است و به لحاظ كمی هم آمار نسبتاً خوبی دارد اما باید نگاه‌ها، نگاه واقعی‌تری باشد.


ایشان از آیت‌الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور به دلیل اهتمام به تمركززدایی قدردانی كردند و گفتند: كار تمركززدایی هم به مصلحت است و هم به نفع طلاب و اساتید، زیرا تردد به قم برای انجام کارهای مختلف برای اغلب افراد، دشوار می باشد.

حضرت آیت الله دستغیب در خاتمه، موفقیت مدیر جدید حوزه علمیه استان فارس و همکاران ایشان و ارتقاء سطح علمی و معنوی طلاب گرامی را از خداوند منان مسئلت نمودند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت