سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29682
تاریخ انتشار: 1398/07/06 18:09
در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی خیرساز ماهان عنوان شد؛
حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب: انجام امور خیر تنها جنبه عبادی صِرف ندارد ، بلکه در حقیقت با آفات جامعه و آسیب‌های اجتماع مبارزه می شود

HyperLink

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، امروز ۶ مهرماه ۹۸ در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی خیرساز ماهان در شهرک مهدی آباد شیراز گفتند: این افتتاح که در نتیجه فداكاری و در جهت منافع مردم انجام می‌شود، بر همه مبارک است، خصوصاً اینكه این بهره برداری همزمان با دو مناسبت ماه محرم، ماه ایثار و فداكاری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان و همچنین در سالگرد آغاز دفاع مقدس انجام شده است.
تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام با بیان اینكه انسان هر كاری برای منافع مردم انجام دهد، نزد خداوند ذخیره‌سازی می‌شود، بیان کردند: خداوند در قرآن كریم می فرمایند « مَا عِنْدَكُمْ ینْفَدُ...؛ آنچه پیش شماست تمام مى ‏شود...» [۱] و در آیه دیگر هم می‌فرماید «... وَأَمَّا مَا ینْفَعُ النَّاسَ فَیمْكُثُ فِی الْأَرْضِ... ولى آنچه به مردم سود مى ‏رساند در زمین [باقى] مى‏ ماند...» [۲] و اگر هر دو آیه را كنار هم بگذاریم یعنی اینكه ذخیره كردن نزد خداوند همان خدمت در جهت منافع مردم است.
مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز  تصریح کردند: تأمین منافع مردم، زوایای یک مثلث را در نظام جمهوری اسلامی تشكیل می‌دهد، یک زاویه مسئولان و كارگزاران در ابعاد مختلف هستند و یک زاویه هم حضور مردم ایثارگر و فداكار و زاویه سوم مجامع خیرین می باشند كه در سال‌های متمادی بحمد الهی به اَشكال مختلف از بین همین مردم تشكیل شده است و همه شاهد نتایج مثبت آن بوده و هستیم و اگر این سه با هم تلاش كنند بی تردید به بهترین وجه ، منافع مردم تحصیل خواهد شد البته باید بدانیم این زوایا به هم پیوسته‌اند و همه از یک جنس و سنخند ، مسئولان همان مردم ما هستند و مردم باید احساس مسئولیت كنند و مجامع خیران هم در حقیقت و شاید تعبیر حلقه ارتباطی بین مسئولان و مردم به یك معنا هستند.


رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به ساخت این ورزشگاه گفتند: ساخت این پروژه در یك منطقه به یک معنا محروم و از جهات دیگر برخوردار، با ارزش است البته باید بدانیم كه پایه اصلی، استعدادهای درخشانی است كه در این منطقه هستند و اگر چنانچه حق مناطق اینچنینی ادا شده و بدان توجه گرود، آتیه بسیار درخشانی را می‌تواند برای اهالی محترم به ویژه نوجوانان و جوانان منطقه تضمین كند.
تولیت معظم آستان مقدس با بیان اینكه گاهی متأسفانه در اثر بی توجهی، برخی از این استعدادهای بالقوه هدر می‌رود،‌ تصریح کردند: به هر حال كاری كه خیر است، تنها جنبه عبادی صِرف ندارد و زمانی كه خیّری لوازم زندگی یک خانواده و یا تحصیل فرزندان آنان و همچنین مسكن و شغل آن‌ها را تامین می نماید، در حقیقت با آفات جامعه مبارزه كرده و افراد اجتماع را در برابر برخی از مسائلی كه تهدید می‌شوند، بیمه می‌ کند.


مُعظمٌ لَه، ساخت ورزشگاه را یكی از وسایل مهم در این راستا توصیف كردند و گفتند: حتماً باید چنین اقداماتی در اولویت واقع شود تا نیاز ذاتی و اجتماعی جوانان به بهترین وجه تأمین شود.
 در روایات اسلامی هم توصیه‌هایی در رابطه با ورزش داریم و هم حتی گاهی حضور امامان معصوم (علیهم السلام) را در ورزشگاه‌های آن زمان می‌بینیم كه در صف تماشاچیان و برای تشویق ورزشكاران حضور پیدا می‌كردند [۳] و این اهمیت بسزایی دارد . 
رئیس هیأت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفتند: همین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز با اینكه از زمان تأسیسش زیاد نمی‌گذرد اما كارهای بسیار با اهمیتی انجام داده است و در اثر همین است كه شهرداری و شهرداران محترم همه نواحی و همكاران گرامی ایشان همراهی داشته‌اند. 
تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام با اشاره به وضعیت منطقه مهدی‌آباد، بیان کردند:‌ در این منطقه ركن اساسی خود مردم هستند و حضورشان نشانه علاقه آن ها به این قبیل اقدامات است و این باعث دلگرمی هم برای مسئولان و هم برای خیران است.
مُعظمٌ لَه در پایان از جناب آقای حاج حسین جوکار خیر این كار تشكر كردند و اظهار داشتند: تاکنون ۴۰ مورد كار پربركت توسط مجمع خیران شهرساز و فرهنگ‌ساز انجام شده است كه ایشان ۶ مورد را به نام خودشان ثبت كرده اند.

[۱]   (آیه ۹۶ سوره نحل)
[۲]  (آیه ۱۷ سوره رعد)
[۳]  كُشتى: پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله شبى به خانه فاطمه زهرا عليهاالسلام آمدند. امام حسن و امام حسين عليهماالسلام در سنين كودكى بودند. آن حضرت به آنها فرمودند: بپاخيزيد و با يكديگر كشتى بگيريد. آنها هم برخاسته و كشتى گرفتند (مجلسی، ج ۱۰۳، ص ۱۸۹). ديگران نيز آنها را تشويق مى كردند. همچنين پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله از محلى عبور مى كردند كه دو نفر در حال كشتى گرفتن بودند. حضرت آنها را از اين كار منع نكردند (پاك نژاد، بى تا، ج ۱۴، ص ۲۸۵).



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت