سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29250
تاریخ انتشار: 1398/03/03
اعلام ویژه برنامه های آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام در لیالی قدر



همزمان با شب های پرفضیلت قدر، ویژه برنامه های مختلفی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)، این ویژه برنامه ها که از ساعت ۲۲ شبهای قدر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اجرا می شوند، شامل قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی، قرائت ادعیه و برنامه هایی برای کودکان عزیز می باشد.
۳خرداد ۹۸، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان  از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۱۵ آیاتی چند از کلام الله مجید توسط برادر هادی افخمی قرائت خواهد شد و در ادامه از ساعت ۲۲:۱۵ تا ۰۰:۰۵ بامداد دعای پرفیض جوشن کبیر با نوای حاج سیدعباس انجوی، صحن و سرای حرم مطهر را عطرآگین خواهد کرد. سخنرانی مذهبی شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام نیز از ساعت  ۰۰:۰۵ تا ۰۰:۳۰ توسط حجت الاسلام ملک مکان ایراد خواهد شد و در ادامه از ساعت  ۰۰:۳۰ تا ۲:۲۰ حاج سعید خائف پناه و برادر علی حسین زاده دعای بافضیلت ابوحمزه ثمالی را قرائت خواهند کرد.
پایان بخش برنامه های شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، قرائت دعای قرآن به سر از ساعت ۲:۲۰ بامداد توسط حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام می باشد.

شب ۲۱ ماه مبارک رمضان بعد از قرائت قرآن کریم از ساعت ۲۲ تا  ۲۲:۱۵توسط برادر حسین پرندک ، دعای جوشن کبیر با نوای حاج کاظم محمدی از ساعت ۲۲:۱۵ تا ۰۰:۰۵ بامداد قرائت می شود و در ادامه  آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از ساعت ۰۰:۰۵تا ۰۰:۳۰ به ایراد سخن خواهند پرداخت، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج محسن بنی فاطمی از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۲۰ و قرائت دعای قرآن به سر توسط حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب از ساعت ۲:۲۰ بامداد، پایان بخش برنامه های شب شهادت مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام خواهد بود.

برنامه های احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز ۷خرداد۹۸ از ساعت ۲۱:۳۰ تا۲۲:۳۰ با قرائت قرآن کریم توسط برادر مهدی کشاورز آغاز می شود و در ادامه، دعای جوشن کبیر با نوای حاج خلیل نگهبان از ساعت۲۲:۳۰ تا ۰۰:۲۰، دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی از ساعت ۰۰:۲۰ تا ۲:۱۵ بامداد و دعای قرآن به سر از ساعت ۲:۲۰ بامداد توسط تولیت حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب قرائت خواهد شد.

ویژه برنامه هایی کودکانه نیز با عنوان "شب زنده داران کوچک" در شب های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد در محل دارالقرآن آستان مقدس برای آینده سازان فردا اجرا می گردد. این ویژه برنامه ها شامل نقاشی، قصه گویی، مسابقه کاردستی، نمایش عروسکی و مداحی است.

همچنین واحد سیار انتقال خون مستقر در صحن حضرت معصومه سلام الله علیها در لیالی قدر از ساعت ۲۰ تا ۱ بامداد آماده خون‌گیری از داوطلبان است.
لازم به ذکر است مراسم احیای شب های قدر به صورت زنده از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد.

روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام از تمامی روزه داران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای شرکت در این ویژه برنامه ها دعوت به عمل می آورد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت