سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29094
تاریخ انتشار: 1397/12/12
در دیدار معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما عنوان شد؛
تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام): رسانه ملی قلب تپنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است



حضرت آیت‌الله سیّدعلی اصغر دستغیب گفتند: رسانه ملی قلب تپنده‌ ی این نظام مقدس است، همه کسانی که در این نهاد خدمت می کنند تحت قوانین و ارشادات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توانستند تمام مشکلات و شرایط سختی که برای این مجموعه ایجاد شده است را برطرف کنند و تا امروز درخشش خاصی داشته باشند و بر همه‌ی مشکلات فائق آیند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)، حضرت آیت‌الله سیّدعلی اصغر دستغیب در دیدار مهندس شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صدا و سیمای کشور، ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که به نمایندگی از رسانه ملی در این آستان مقدس حضور یافته‌اند، اظهار کردند: برنامه‌های تاثیرگذاری به مناسبت چهل سالگی انقلاب در این رسانه تهیه و تولید شده است.

ایشان ضمن تشکر از مهندس سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، بیان کردند: تلاش‌های چندساله ایشان نشان‌دهنده خدمت با اخلاص و صدق در این استان است که برای آینده ای بهتر تلاش می‌کنند و نمونه ای از آن همین میزبانی برنامه یاران انقلاب است که کسانی که در حساس ترین بخش ها مشغول خدمت هستند از وضعیت استان و شهر شیراز بازدید می کنند و ظرفیت‌های مختلف به آنها معرفی می‌شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رسانه ملی قلب تپنده‌ ی این نظام مقدس است، خاطرنشان کردند: همه کسانی که در این نهاد خدمت می کنند تحت قوانین و ارشادات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توانستند تمام مشکلات و شرایط سختی که برای این مجموعه ایجاد شده است را برطرف کنند و تا امروز درخشش خاصی داشته باشند و بر همه‌ی مشکلات فائق آیند.


ایشان با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در جهت حراست و حفاظت از ارزش‌های اسلامی پیروی از مقام ولایت است، تصریح کردند: امام راحل گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت اسلامی نرسد و به عنوان نمونه، مجموعه‌ای که تحت اشراف مقام ولایت است اینچنین موقعیتی را دارد که به لطف خدا و توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مسیر این وظایفِ مهم، موفق است.

رئیس جامعه روحانیت شیراز عنوان کردند: شاید آن زمانی که امام راحل فرمودند رسانه‌ی ملی باید یک دانشگاه باشد، برخی افراد تصور می‌کردند همان روز بعد از 22 بهمن 57 یا همان ماه‌ها و سال‌های اول این قضیه باید اجرایی شود و رسانه ملی به یک دانشگاه تبدیل شود، اما اینگونه نیست. زمان عنصری است که طبق سنت های الهی تعیین کننده است. البته به دو نوع گذشت زمان باید نگرش داشته باشیم، هم سنت های الهی و هم تعالیم آئینی قرآن و روایات؛ در بعضی جاها امام(ره) تاکید داشتند که از فرصت‌ها استفاده کنید، زمان و اوقاتی که می تواند در نیات و اهداف نقش داشته باشد را از دست ندهید چراکه لحظه ها اگر از دست برود خسارت است.

ایشان با اشاره به داستان کربلا و فرصت‌هایی که برخی افراد از آن استفاده نکردند، گفتند: بحث سابقون که در قرآن بیان شده نیز نشانه این است که در بعضی امور نبایستی زمان بر آنها بگذرد و باید در لحظه، فرصت‌ها را غنیمت شمرد و از آن ها غافل نماند. زمان برای پخته شدن و ثمر دادن عنصری موثر است. در بخش اول، شیطان با دام هایی که برای افراد در تردید نسبت به آینده ایجاد می کند، یک عرصه‌ی فعال دارد و فرصتِ زمانی را از افراد می گیرد و در بخش دوم هم شیطان نقش دارد اما در جهت تعجیل و ایجاد عجله، که مربوط به آنجایی است که هدفی در زمان معین باید محقق شود اما می گوید پس چطور شد؟!


مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینکه صدا و سیما مثل اصل نظام جمهوری اسلامی باید بین این دو امر اشتراک ایجاد کند، گفتند: از یک طرف فرصت ها را نباید از دست داد و از طرف دیگر نباید در آنچه که زمان در آن تاثیرگذار است و به گذشت زمان نیاز دارد تعجیل کرد زیرا اگر عجله شود از واقعیات و حقایق دور می شوند و می گویند وعده هایی که بنا بود محقق شود چطور شد؟

مُعظمٌ لَه با اشاره به اینکه حضرت آقا می‌فرمایند چهل سالگی زمان بلوغ و پختگی است، نه زمان پژمردگی، بیان کردند: این گذشت زمان در حقیقت رسانه ملی را به اوج رسانده و شاهد ثبات، استقرار و عمل کردن به نقشه راه به تبعیت از کسی که او مصباح هدایت و سفینه نجات به نیابت از امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است می باشیم.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز موقعیتی است که کاملا حرکت در صراط مستقیم است و اعوجاج و انحراف و غفلت به لطف خدا و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب بزرگوار ایشان در این مسیر نیست، عنوان کردند: چهره هایی که در رسانه ملی از مرکز تا شهرستان‌ها در حال خدمت هستند افرادی شاخص در ابعاد مختلف و امین هستند تا امید نسبت به آینده را در دل ها تقویت کنند و با تهیه و تولید برنامه‌های فاخر بر طبقات مختلف اجتماع تاثیرگذارند. به عنوان مثال سریال مختار و یا سریال‌های مربوط به اهل بیت و انبیاء(علیهم السلام) برای مردم و تحول درونی آنها و عبرت از عرصه‌های تاریخ بسیار موثر است، وقتی مردم این صحنه ها را می بینند، برایشان بسیار تاثیرگذار است. آقای داریوش ارجمند که نقش مالک اشتر در سریال امام علی(علیه السلام) را بازی کرده خاطره ای تعریف کرد که زمانی سوار تاکسی بودم و راننده با دقت مرا نگریست و وقتی به اطمینان رسید، گفت آفرین آنجایی که مالک نزدیک خیمه معاویه رسید امام فرمودند برگرد و ایشان گفت آقا نزدیکیم و امام گفتند برگرد و او برگشت. این روی فکر و ذهن آن راننده تاثیر گذاشته بود و از این تبعیت از ولایت تعجب کرده و به این بازیگر ابراز عواطف و احساس می کرد.


تولیت معظم آستان مقدس در ادامه به فیلم های مستندی که در رسانه ملی تهیه و پخش می‌شود اشاره کردند و گفتند: تهیه مستند از مسائل گذشته، در موقعیت مناسب و شرایط مطلوب، بسیار عالی و تاثیرگذار است و به عنوان نمونه، مستند رهبری در نوع خود بی نظیر است و من که در دوره اول مجلس خبرگان حضور داشتم با دیدن این مستند ذوق زده شدم که چنین مستندی با این متین بودن و دقیق و متقن بودن پخش می شود و رفع شبهات می کند و هدایتگر است.

مُعظمٌ لَه تصریح کردند: اینکه کسانی نمی خواهند از نور خورشید استفاده کنند، راه هدایت را بر خود بسته اند اما کسانی هم هستند که می بینند و تاثیر می پذیرند و بیان امام(ره) که رسانه ملی یک دانشگاه الهی است، اکنون محقق شده است.

حضرت آیت الله دستغیب نقش رسانه ملی در جلوگیری از آسیب دشمنان به کشور در جنگ نرم را بسیار موثر و پررنگ توصیف و اظهار کردند: زمینه سازی ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تحقق عدالت اجتماعی در گستره گیتی نیز از مواردی است که توسط رسانه ملی قابل اجراست، اگرچه به گذشت زمان نیاز دارد اما اینکه کاملا از فرصت ها استفاده شود ضرورت است.

ایشان در ادامه از مدیران و مسئولان رسانه ملی در مرکز کشور درخواست کردند تا در معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان فارس و شهر شیراز بکوشند و گفتند: اینها مواهب الهی است که باید معرفی شود تا مردم از آن ها منتفع شوند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به سفر تاریخی و تاثیرگذار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان فارس در اردیبهشت ماه 1387 گفتند: این تاثیر برای خروج از انزوای حرم های مطهر و این آستان مقدس موثر بود زیرا ایشان تاکید کردند که این حرم مطهر باید کانون توجه واقع شود و این بارگاه نورانی برای ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت(علیهم السلام) قبله امید و آرامش است. و امید و آرامش چقدر برای ارتقای وضعیت زندگی مردم نیاز است.

ایشان در ادامه به فضایل و جایگاه والای حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) اشاره کردند و گفتند: مرحوم شیخ مفید در کتاب ارشاد پیرامون فضیلت ایشان تصریح می کند به اینکه" الامام موسی بن جعفر کان یحبه و یقدمه"، یعنی امام کاظم(علیه السلام) ایشان را دوست داشت و او را مقدم می داشت بر دیگران. زمانی که زمینه بیعت مردم با حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) فراهم بود، آن حضرت در مسجد سخنرانی کردند و بعد خطاب به حاضران گفتند شما برای بیعت با من آمده‌اید اما من در بیعت برادرم امام رضا(علیه السلام) هستم. خواص باید توجه کنند که تنها از طریق هدایت و مسیر صراط مستقیم، انحرافی برایشان ایجاد نمی شود.

تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) با بیان اینکه همه چیز برای خدمت به این آستان مقدس فراهم است، عنوان کردند: خدمت به عموم مردم در این بارگاه منور در اولویت است و زمینه ها فراهم است و از مسئولین در مرکز درخواست می‌شود توجه خاصی به این آستان مقدس، به ویژه در ساخت سریال حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) شود و برنامه هایی که چند سال است به همت مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز فارس تهیه شده است به یک نتیجه مطلوب تر و رفیع تری برسد؛ ما هم هر نوع همکاری که لازم باشد دریغ نمی کنیم و این مایه مسرت است.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت