سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 28652
تاریخ انتشار: 1397/07/21
در دیدار مدیرکل سازمان بازرسی استان فارس تاکید شد؛
تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام): وظایف سازمان بازرسی در نظام جمهوری اسلامی بر دو اصل مهم قانون مداری و عدالت گستری مبتنی است



تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در دیدار کاظم اکرمی مدیرکل بازرسی استان فارس با ایشان که به مناسبت 19 مهرماه سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، بیان کردند: وظایف سازمان بازرسی در نظام جمهوری اسلامی بر دو اصل مهم قانون مداری و عدالت گستری مبتنی است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب پس از استماع گزارشی از فعالیت های اداره کل بازرسی استان فارس گفتند: وظایف سازمان بازرسی در نظام جمهوری اسلامی بر دو اصل مهم قانون مداری و عدالت گستری مبتنی است.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر همین دو اصل به جد و جهد و برای کسب رضای خداوند متعال دنبال شود بسیاری از مشکلات که در کشور ما وجود دارد و موجبات بعضی از سوءتفاهم ها و اختلافات است برطرف می شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: اگر قانون اجرا شود و اجرای آن بدون تبعیض و با عدالت همراه باشد کار بسیار مهمی است.

ایشان با اشاره به اینکه عده ای از افراد، درون خودشان کفّ النفس و بازرسی دارند و نیرویی آنها را از تخلف و انحراف در کارها باز می دارد، بیان کردند: البته همه اینطور نیستند و لازم است مورد نظارت واقع شوند تا خللی در نظام جمهوری اسلامی ایجاد نشود و این اقدامات سبب می شود که بعضی متنبه شده و در کار خودشان تجدیدنظر نموده و در واقع یک نوع پیشگیری ایجاد شده است.

مُعظمٌ لَه بر لزوم ترویج فرهنگ پیشگیری و معرفی وظایف سازمان بازرسی در هفته ای که یک روزش هم به همین نام است تاکید کردند و گفتند: باید برای مردم اطمینان حاصل شود که آنچه در ادارات و نهادهای ما می گذرد مورد نظارت و بازرسی است، در این صورت اعتماد مردم نسبت به مسئولین، سازمان ها و ادارات بیشتر جلب شده و همکاریشان بیشتر می شود.

ایشان با بیان اینکه حرم مطهر نیز استثناء نیست و این نظارت و بازرسی نسبت به آستان مقدس و بخش های مختلف آن وجود دارد و قسمتی هم به عنوان واحد بازرسی مشغول فعالیت می باشد که بحمد الله آثار و نتائج بسیار خوبی را برای مجموعه در پی داشته است .

 

ایشان با بیان اینکه بعضی افراد در جامعه به دنبال فرصتی برای جوسازی علیه این آستان مقدّس هستند تا جنجالی به پا و مقاصد خود را تامین نمایند ، تصریح نمودند: این افراد، خودشان هم می دانند که صحبت هایی که می کنند واقعیت ندارد ، به عنوان مثال یکی از بحث ها خانه های میراثی است که ما هیچ وقت بنا نداشته و نداریم خانه ای که میراثی و در دل بافت تاریخی شیراز و در ارتباط با طرح 57 هکتاری توسعه حرم مطهر است را از بین ببریم .

البته مستحضرید که بعضی از خانه های بافت تاریخی شیراز از قبل به عنوان میراثی ثبت شده و اکنون نیز باید حفظ شود که نمونه آن خانه حسنی و خانه صدر جهرمی است ، اما بعضی دیگر از خانه های بافت قدیم که خشت و گلی هستند و به خال خود رها شده و متروکه گردیده که هیچ ارزش تاریخی و میراثی ندارند و غالباً این خانه ها مامنی برای معتادان و کسانی که اهل فحشا هستند تبدیل می شود اما زمانی که بحث توسعه حرم مطهر پیش می آید قیل و قال ها بلند می شود .

ایشان در ادامه فرمودند که اگر مبنا این باشد که بافت قدیم دست نخورد که ما باید برگردیم به پنجاه سال قبل و هیچ رشدی حاصل نشود در حالی که ملاحظه می فرمایید در همین بافت قدیمی و تاریخی شیراز و اطراف حرم مطهر چه مراکز خرید و مجتمع هایی ساخته شد که با تخریب همین بافت تاریخی صورت گرفت ، اما آن موقع هیچ سر و صدایی بلند نشد ، و اگر بنا باشد این حرم مطهر  و آستان مقدس به همان وضع باقی بماند، نمی تواند پاسخگوی خیل عظیم زائران باشد.

حضرت آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در حال حاضر با مشکل راه ورودی و دسترسی مردم مواجه است، بیان کردند: مجموع بخش هایی که برای تملک حرم مطهر و توسعه آن توسط مسئولین مربوطه آستان مقدس از بودجه عمرانی خریداری شده حدود 17 هزار متر مربع است که در این محدوده هیچ پروژه ای که به بافت تاریخی آسیب وارد کند اجرا نشده است، اما متاسفانه برخی افراد بر همین مبنا جار و جنجال راه می اندازند و می گویند بافت توسط حرم مطهر تخریب شده است و همه را خراب کرده اند و این بافت در معرض اضمحلال است!!!

 

تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)  با ابراز تاسف از اینکه این حرف ها از برخی افراد که در جاهایی هم سِمت و مسئولیت دارند نیز شنیده می شود، تصریح کردند: عجیب این است که وقتی دستگاه قضایی یک فردی را براساس صحبتی که در حمایت از چند عضو فرقه ضاله نموده یا بر اساس خلافی که مرتکب شده دستگیر می نماید متعاقب آن فرد دیگری که خود نیز مسئولیتی دارد به حمایت از او برمی آید و می گوید به علت اینکه آن آقا  مخالف توسعه حرم مطهر بوده ، بر علیه او پرونده سازی نموده و دستگیرش کرده اند!

مُعظمٌ لَه اظهار کردند: آنها در جامعه ما اینقدر مردم را گوشی تصور کرده اند ؟!!! آن هم مردمی که این قدر سطح آگاهی آنها بالا است و منطقی هستند و انتظارشان از نمایندگان و مسئولینشان این است که سَرسَری صحبت ننموده بلکه مستند و با منطق صحبت نمایند.

حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب در پایان با ابراز امیدواری از اینکه سازمان بازرسی برنامه های خود را به دقت و مطابق قانون و با عدالت ادامه دهد، بر همکاری آستان مقدس با این سازمان در تمام ابعاد تاکید کردند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت