سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 28490
تاریخ انتشار: 1397/05/24
تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام):
رفع نیازهای مردم از اهم عبادات است



حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با ایشان، اظهار داشتند: اگر دنبال این هستیم که خداوند از ما راضی باشد باید کاری کنیم که از حاصل تلاش ما، مردم بهره بگیرند و امکان جلب رضایت آنها فراهم شود.   

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، ایشان بیان کردند: شهرداری بین همه مجموعه های نظام جمهوری اسلامی به مردم نزدیک‌تر است و بیشترین ارتباط را دارد و این خیلی مشخص و محسوس است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اساس شهرداری بر حوزه مسائل مالی است، افزودند: اگر این حوزه در اختیار نباشد نمی‌تواند خدمتی ارائه دهد، وضعیت هم اینگونه است که بر حسب مقررات آنچه که مردم پرداخت می کنند، در زمینه های مختلف در خدمت به مردم به کار گرفته می شود.

ایشان با تاکید بر اینکه مسئولان شهرداری شیراز باید به دنبال یک اعتمادسازی قوی باشند و این اعتماد سازی در روایات ما ذکر شده است، خاطرنشان کردند: حتی در گزینش افراد برای بخش های مدیریتی هم باید دقت نظر زیادی صورت گیرد و باید صداقت، راستگویی و امانتداری مهمترین اولویت باشد چراکه اینها پایه جلب اعتماد است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه در هنگام پروژه ها باید توجه شود که کدام پروژه ها برای مردم نافع تر است و آنها در اولویت قرار بگیرند، تاکید کردند: کارها به صورت تخصصی و مشورتی حتی با خود مردم صورت بگیرد؛ کسانی هستند که در رشته و حرفه ای تجربیاتی دارند و خیلی خوب می‌توانند نظر بدهند و باید از آنها نظرخواهی کنیم.

ایشان افزودند: به تعبیر امام خمینی(ره) مردم ما مردم خوبی هستند و همین، بار مسئولیت مدیران را سنگین تر می کند؛ با شرایطی که مردم دارند باید تلاش کرد تا آنجایی که ممکن است به آنها خدمت کرد زیرا براساس روایات رفع نیازهای مردم از اهم عبادات است.

تولیت معظم آستان مقدس تصریح کردند: تمام خدماتی که شهرداری ارائه می دهد در راستای رفع نیازهای مردم است.

مُعظمٌ لَه بیان کردند: برخی از شهروندان هم سطح توقعات بالایی دارند اما باید با استفاده از رسانه ها، خدماتی که به مردم ارائه می شود، مطرح گردد. در تریبون‌های مختلف مثلا تریبون نماز جمعه، منابر و جلسات سخنرانی، وظیفه روحانیت محترم است که با مردم سخن بگویند و آنچه واقعیت امر هست را برای مردم بیان کنند.


ایشان گفتند: خداوند در بین بندگانش کسانی را دارد که شتاب می کنند و در انجام نیازهای مردم تلاش می کنند، آنها روز قیامت که روز سختی است در امن و امان الهی قرار می گیرند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: اگر دنبال این هستیم که خداوند از ما راضی باشد باید کاری کنیم که از حاصل تلاش ما، مردم بهره بگیرند و امکان جلب رضایت آنها فراهم شود.

ایشان با اشاره به بخشی از گزارش ارائه شده مبنی بر اینکه مجموعه یا قشری که در شهرداری کار می کنند و از نظر امکانات مالی ضعیف هستند به آنها توجه ویژه می شود، اظهار کردند: اینکه به عدم تعویق در پرداخت حقوق کارکنان توجه می شود و با لحاظ مقررات، پاداش‌ها و هدایایی داده می‌شود، ارزشمند است. این قشر را در اولویت قرار دهید و بیشتر به آنها توجه شود.

حضرت آیت الله دستغیب با بیان اینکه عزیزانی که در موضوع نظافت شهر و فراهم کردن شرایط زیستی مساعد برای مردم در سخت ترین شرایط تلاش می‌کنند نباید از حالشان غافل شد، عنوان کردند: این عزیزان در سحرگاه و قبل از آن در کوچه ها و خیابان ها می آیند و گرد و غبار را از چهره این شهر می زدایند برای این که مردم به آرامی و راحتی زندگی کنند، لازم است که به اینها کمک کنید.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز گفتند: من فکر می کنم افرادی که به خیریه ها مراجعه می کنند اگر بعضی کسانی را در خویشاوندان و همسایگان خودشان می شناسند به آنها هم کمک ‌کنند که باز هم بسیار خوب است.

ایشان با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف مانند اعیاد قربان و غدیر هم می توان به این خدمتگزاران هدایایی داد، بیان کردند: کارکنانی از شما که وضعیت مالی بهتری دارند می توانند با همکاری شما هدایای خود را جمع آوری و به اقشار کمتر برخوردار در بین کارکنان شهرداری تقدیم کنند و یا برای خانواده هایشان امکاناتی فراهم نمایند. این اقدام کار مهمی است که شاید کمتر بدان توجه شده باشد ولی گاهی بنده هم اطلاع دارم و می‌بینم که مردم کمک های بسیار جزئی می‌کنند، چون برای آنها ملموس است که اینها نیاز دارند و خدا هم راضی است ولی چه بهتر که کمک ها از طریق تشکیلات منظمی جمع‌آوری شود و به آنها به صورت نقدی یا به صورت اقلام مورد نیاز زندگی اهدا گردد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت