سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 28476
تاریخ انتشار: 1397/05/14
دیدار اعضای ستاد اقامه نماز جمعه استان فارس با تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)



حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز جمعه استان فارس با ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه فقید شیراز اظهار کردند: به حمدالله و لطف خدا و تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بعد از رحلت ایشان بدون اینکه مشکلی ایجاد شود، حضرت آیت الله دژکام به سمت نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شدند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، ایشان گفتند: رهبر عزیز و بزرگوار ما همیشه با اشراف و دقتی که در همه امور و مسائل دارند، بعد از رحلت حضرت آیت الله ایمانی، در این شرایط خاص کسی را که اهل علم، تقوا و تجربه هستند و در شهرستان جهرم پیشتاز دوران مبارزه و انقلاب بودند و در طول این چهار دهه نظام جمهوری اسلامی درکنار مردم با ایمان و انقلابی هستند، به این سمت منصوب کردند. دعا می‌کنیم خداوند به توفیقات حضرت آیت الله دژکام بیفزاید و از هر نوع حمایت و همکاری هم با ایشان دریغ نمی کنیم.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانشان گفتند: یکی از نکاتی که در رابطه با کار باید مدنظر داشت این است که وقتی نسبت به مسئولیت و وظیفه ای معرفت داشته باشیم و بدانیم که یک کار پر ارزش است، اجر و پاداش الهی را به دنبال خواهد داشت و نیاز است با اهتمام بیشتری به آن بپردازیم و وقتی انسان تردید داشته باشد که کاری که انجام میدهد آیا مورد رضایت خداوند و ولی الله اعظم حضرت بقیة الله هست یا نیست، لازم است که مقداری در آن تأمل شود.


ایشان ادامه دادند: اگر حسنه‌ای، کار نیکی یا حتی عمل ساده ای باشد که کسی می خواهد انجام بدهد و دیگری آن را هدایت و ارشاد کند، آن شخص در جنبه های تعلیمی، الگویی و همه جهات در اجری که او می‌برد سهیم است و دلالت می‌کند و این مفهوم وسیع و گسترده‌ای دارد.

حالا این دلالت مثلاً وقتی به کسی نماز یاد می دهد، قرائت نماز یا احکام نماز را تعلیم می دهد، آنان را به مسجد و نماز جماعت دعوت می‌کند و به نماز جمعه ترغیب و تشویق می‌کند تا برسد به اینکه شرایطی برایشان مساعد می‌کند، یحتمل در نزد خداوند دارای اجر و پاداش است؛ این بدین معنی است که خودش عمل را انجام داده و در ثواب آن سهیم است. حالا خودش هم که نماز می‌خواند، ثواب خودش را دارد اما آن کسی را هم که دلالت کرده و شرایطی را برای آن فراهم کرده در آن ثواب هم سهیم است و این کار بزرگی است، شاید به این دلیل که از واضحات است اما بعضی از واضحات و بدیهیات هم انسان ندارد که اگر بخواهد داشته باشد با شوق و علاقه بیشتری کار را انجام می دهد؛ این در ابعاد مختلف، کار انبیا است.

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز گفتند: خداوند به پیامبر بزرگ حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل(علیهما السلام) می گوید خانه من را برای کسانی که می آیند و معتکف می شوند در مسجد و طواف می‌کنند پاکیزه نگه دارید. پیامبر برای اینکه تمیز کننده، نظافت کننده و پاک کننده باشد، برای این اهداف مامور می شود. کار به این عظمت است خصوصاً حالا به حمدالله نماز جمعه جایگاه ویژه ای هم پیدا کرده که لطف الهی است.


مُعظمٌ لَه گفتند: زمانی که شبستان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آماده شد - البته قبل از اینکه حضرت آقا این مسئولیت را به من بدهند و توفیقی که قسمت شد و امیدواریم که تا اینجا اخلاص باشد و آنچه رضای خداوند است رضای ما نیز در آن باشد، قبل از آن طرح این پروژه شبستان آغاز شده بود - طبق دستور مستقیم خودم نسبت به توسعه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی تلاش شد و وقتی شبستان آماده شد خیلی خوشحال شدیم که این موجبات گشایش کارهای بسیاری را فراهم آورد و هم برای زائران حرم مطهر، هم برای ائمه جماعات و هم برای ستاد اقامه نمازجمعه برکات بسیاری دارد.

 

تولیت معظم آستان مقدس، ادامه دادند: از همان موقع هم مباحثی بود که محل جدید نماز جمعه طوری باشد که هماهنگی لازم بین ستاد اقامه نماز جمعه و کسانی که عهده‌دار مسئولیت هایی در حرم مطهر هستند برقرار باشد و با مرحوم آیت الله ایمانی جلسات مشترکی داشتیم و نتیجه این شد که دو نفر از ستاد اقامه نماز از طرف ایشان و دو نفر هم از طرف حرم مطهر برنامه ریزی کنند که نظم و صمیمیتی بین مجموعه برقرار باشد و آن کار هم انجام گرفت و مطلبی در دو نسخه نوشته شد و بعضی قسمت ها هم باز به مشورت گذاشته شد که نتیجه خوبی داشت.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت