گالری تصاویر

پرینت
بزرگترین شبستان جنوب کشور میزبان خیل عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر در ماه مبارک رمضان/ گزارش تصویری
1397/03/31

شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) که در نوروز 1394 در مساحتی به وسعت 12 هزار متر مربع و گنجایش بیش از بیست هزار نفر افتتاح شد، در ماه مبارک رمضانی که گذشت میزبان خیل کثیر مجاوران و زائرانی از اقصی نقاط کشور بود که مراسمات، برنامه ها، نمازهای یومیه و نماز باشکوه جمعه را در این شبستان بزرگ و نورانی برگزار و اقامه نمودند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، در ماه مبارک رمضان 1397 مراسم جزءخوانی روزانه قرآن کریم هر روز از ساعت 11:30 صبح با نظم و ترتیب قابل تحسینی برگزار می گردید، سپس اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب با حضور خیل عظیم مومنان روزه دار اقامه می شد.

روزهای جمعه نیز استقبال از نماز جمعه به حدی بود که علاوه بر فضای شبستان و طبقه دوم سایر صحن ها و رواق ها و مفصل های حرم مطهر مملو از جمعیت می گشت، در شب های قدر شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر میزبان سیل جمعیت عزادار شب زنده داری بود که مجاورت امین ولایت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام را به عنوان ماوا و پناهگاه راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال برگزیده بودند و در نهایت مراسم نماز باشکوه عیدسعید فطر به عنوان امضای نهایی حضور و عرض ارادت مشتاقان اهل بیت علیهم السلام نیز در این شبستان بابرکت برگزار و اقامه گردید.

این شبستان که تلفیقی از معماری مدرن و  ایرانی - اسلامی می باشد، امروزه جلوه ای خاص و بی بدیل به حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام بخشیده است که چشم هر بیننده ای را به خود مشغول و قلب هر مشتاقی را به وجد می آورد.

  • مراسم چهلمین روز درگذشت حضرت آیت الله اسدالله ایمانی در حرم مطهر
    دیدار دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در امور مربوط به نیروهای مسلح با حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی:
    200 کاراکتر
    منتخبین دوره دوم جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)


    آخرین گزارش های تصویری


    منتخبین دوره اول جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)