سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 27887
تاریخ انتشار: 1396/11/26
حضرت آیت‌الله سیّد علی‌اصغر دستغیب:
شکرانه وجود مردمی که چنین پشتوانه عظیمی برای کشور هستند این است که کارگزاران به رفع مشکلات، اهتمام داشته باشند



تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، اظهار کردند: در بحث اشتغال که مبتلا به جامعه است باید از همه تریبون های مختلف اعم از رسانه ها و تریبون نماز جمعه استفاده شده بر اهمیت کارآفرینی و ارزشمندی تلاش برای معاش تاکید شود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار مهندس رئوف معاون جدید سیمای مرکز فارس با ایشان گفتند: یکی از امتیازات مدیریت صدا و سیمای مرکز فارس، انتخاب چهره های موجه و با سابقه برای تولید محتوا است.

ایشان خاطرنشان کردند: یکی از حساسترین بخش های فعالیت در صدا و سیما، برنامه های سیما است چون تلویزیون مورد توجه مردم است و به طور مستمر در اوقات فراغت از آن بهره برداری می شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، بیان کردند: باید از انعکاس بسیار مطلوب، هنرمندانه و دلسوزانه راهپیمایی 22 بهمن توسط صدا و سیما قدردانی کنیم و اگر بگوییم این تولیدات مکمل حرکت بزرگ و ارزشمند مردم است به بیراهه نرفته ایم. این شکوه حضور مردم به تعبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) 22 بهمنی تماشایی را رقم زد.

ایشان ادامه دادند: این حضور نشان داد وحدت و انسجام بین ملت با قوت و قدرت برقرار است و پشتیبانی و حمایت آنها از نظام جمهوری اسلامی و استوانه نظام، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به واسطه این حضور تماشایی اثبات شد و این حضور پاسخی قاطع به آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها بود که هرگز حاضر نیستند واقعیت های جامعه ما را بپذیرند و به طور مستمر در رسانه های خود دروغ بافی می کنند.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز ابراز کردند: مسئولیت رسانه ها در برابر بلندگوهای استکباری بسیار حساس است که هم توطئه های آنان را افشا کنند و هم واقعیات را به رخ جهانیان بکشند که مردم از پیر و جوان، مرد و زن و تمام آحاد با وجود آن که درگیر مشکلات هستند حاضر به چشم پوشی از نظامِ برآمده از این انقلابِ توحیدی نیستند. این حضور مردم نوعی تذکر به کارگزاران دولت است که البته در تلاش برای رفع مشکلات هستند اما مطالبات بالاست و امیدواریم خداوند در تحقق تلاش مسئولان برای محقق ساختن مطالباتِ برحقِ مردم یاریگر آنان باشد.

ایشان تاکید کردند: شکرانه وجود مردمی که چنین پشتوانه عظیمی برای کشور هستند این است که کارگزاران به رفع مشکلات اهتمام داشته باشند. مردم باید با زبانی ساده نسبت به دستاوردهای نظام در این چهار دهه آگاهی بیشتری پیدا کنند، البته میزگردهای تخصصی و فنی در این زمینه در صدا و سیما وجود دارد اما گاه این برنامه ها برای عامه مردم قابل استفاده نیست.

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز ادامه دادند: مخاطب خاص که با زبان فنی مسائل آشنایی دارد از این برنامه ها استفاده می کند اما برای عوام، دستاوردها و رهاوردهای انقلاب باید به زبانی ساده تبیین شود تا اگر به عنوان مثال از یک جوان عادی سوال می شود بتواند با عنوان و سرفصل موارد را برای خود و دیگران تشریح کند.


ایشان متذکر شدند: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاس خبرگان بیان فرمودند که خبرگان هم باید در این زمینه سهیم باشند و در همین راستا هیئت اندیشه ورز تشکیل شود تا مروری بر 40 سال انقلاب اسلامی انجام و مشخص شود در کدام نقاط اهداف محقق شده و در چه مواردی حرکت مطلوبی به سرعت طی نشده و یا احیانا وضعیتی منفی ایجاد شده است. در همین راستا مجلس خبرگان و به ویژه هیئت رئیسه، پیگیری مستمر را در این پنج ماهه داشته و شش کارگروه برای مقدمات کار ایجاد شده و این می تواند موفقیت بزرگی باشد که در چهلمین سال انقلاب نگرش دقیق و عمیقی از فراز و فرودهای راه طی شده به دست آید تا برای عامه مردم و مسئولان و صاحبنظران شاخص خوبی در دسترس باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، گفتند: مناسب است در صدا و سیما کسانی که می توانند با کلامی روان و همه فهم دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تبیین کنند به صورت مستمر در برنامه هایی حضور داشته و نتیجه کار در قالب مجموعه هایی در اختیار همگان قرار گیرد.

ایشان با اشاره به این که در این چهار دهه موفقیت های خوبی در مباحث اعتقادی در صدا و سیما به دست آمده اظهار کردند: البته چون کار صداسیما حالت تدریجی داشته، شاید به چشم برخی نیاید اما صدا و سیما شبانه روزی در خدمت رشد فکری اجتماع است و این تنها اختصاص به رادیو معارف و سیمای قرآن که به صورت تخصصی مقوله های معرفتی را دنبال می کنند ندارد، بلکه مجموعه شبکه ها در این حوزه ها خوب بوده اند. در مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز کارهای بسیار خوبی در صدا و سیما انجام شده اما انتظار بیشتر است که اگرچه مردم اطلاع خوبی داشته باشند اما به مصداق « فذکّر انّ الذکری تنفع المومنین» مسائل مختلف باید همواره به جامعه یادآوری شود.

ایشان اضافه کردند: به عنوان مثال در بحث اشتغال که مبتلا به جامعه است باید از همه تریبون های مختلف اعم از رسانه ها و تریبون نماز جمعه استفاده شده بر اهمیت کارآفرینی و ارزشمندی تلاش برای معاش تاکید شود. برخی مسائل هم شاید در ظاهر کم اهمیت تلقی شود اما می تواند بسیار اثرگذار باشد، به عنوان مثال مصرف درست و به اندازه آب و برق از آن جمله است که فعلی کوچک در سبک زندگی می تواند اثری بزرگ بر اقتصاد کشور داشته باشد.

تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: در برنامه های سیاسی و اجتماعی باید مجریان و کارشناسان از لحاظ علم و اطلاع و شیوه های بیان، پخته و دوره دیده باشند که گاه یک جمله می تواند آسیب بسیاری ایجاد کند و تمام برنامه سازان باید وحدت جامعه را مدنظر قرار دهند.

مُعظمٌ لَه تصریح کردند: در مباحث مرتبط با محوریت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، طی دوران مدیریت آقای سهرابی شاهد حضوری فعال در زمینه های فکری و فنی بودیم و برنامه ای که تحت عنوان استودیو حرم انجام شد کاری ماندگار و پر اهمیت بود و همچنین برنامه صلوات خاصه و زیارت حضرت احمد بن موسی(علیهماالسلام) و اعلام برنامه ها که از طریق معاونت فرهنگی و روابط عمومی انجام می شود هم اطلاع مردم را افزایش می دهد و هم گامی در راستای جذب مردم به این خاندان کریم است.

ایشان متذکر شدند که گام بزرگتر ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع) امین ولایت است که تا حد خوبی هم پیش رفته و مرحله فیلمنامه و سپردن کار به کارگردانی مناسب و مجرب بسیار اهمیت دارد و تامین بودجه که توسط صدا و سیما، شورای شهر و حرم مطهر انجام می شود نیز باید در موقع خود صورت پذیرد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت