سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 26727
تاریخ انتشار: 1396/4/27
حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب : مدافعان حرم، راه شهدای اسلام و قرآن را ادامه می دهند / شهداء آیات الهی را در عمل، به منصه ظهور رساندند



تولیت معظم آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) اظهار داشتند: شهداء مدافعان حریم اسلام و قرآن هستند، آیات الهی را در عمل به منصه ظهور رساندند و امروز در گوشه و كنار كشورهای اسلامی مدافعان حرم كسانی هستند كه همین راه را ادامه می‌دهند.  

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(علیهما السلام)، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در آیین وداع با 23 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) برگزار شد، گفتند: شهداء مدافعان حریم اسلام و قرآن هستند و امروز در گوشه و كنار كشورهای اسلامی، مدافعان حرم كسانی هستند كه همین راه را ادامه می‌دهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به همزمانی برگزاری محفل انس با قرآن شرکت کنندگان در بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت در حرم مطهر با آیین وداع با شهداء اشاره کرده و بیان داشتند: این دو محفل با یكدیگر كاملاً مربوط هستند زیرا شهداء مصداق بارز عاملان به قرآن كریم بودند و تنها به خواندن قرآن اكتفا نكردند بلكه آیات الهی را در عمل به منصه ظهور رساندند.

رئیس هیات امناء مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس ادامه دادند: دنیا و مشكلات آن شهداء را در بر نگرفت و ایشان به لقاءالله نائل شده‌اند و بعد از آنكه در مهلكه‌ها فی سبیل‌الله جان خود را دادند، در محل امن به سر می‌برند.

مسئول معظّم مدرسه علمیه رضویه شیراز با تأكید بر اینكه ارواح طیبه این شهدا قطعاً در این محفل نورانی حضور دارند، خطاب به قرآنیانِ وزارت بهداشت گفتند: شما كه قاری و حامی قرآن هستید و خداوند این توفیق و افتخار را نصیب شما كرده است، متوجه باشید كه چه وظایفی را برعهده دارید و یكی از این وظایف تدبر و دقت كردن در آیات و اقامه فرایض الهی است.


قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه باید سعی كنیم سنّت‌ها را احیا كرده و بدعت‌ها را بیرون برانیم، گفتند: نماز یكی از نمونه‌های فرایض الهی است كه اقامه آن نخستین برنامه یك نظام اسلامی و امّت قرآنی است و ادامه دادند قصص قرآنی در طول تاریخ قابل تكرار است و باید از قصص و داستان‌ها و تمثیل‌های قرآنی برای زندگی خود عبرت بگیریم.

ایشان در ادامه تقارن دو برنامه وداع با شهداء و همچنین محفل قرآنی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) را به فال نیك گرفته و ابراز امیدواری كردند كه نتیجه حضور در این برنامه معنوی این باشد كه به عهد خود با قرآن و پیامبر(ص) پایبند باشیم و با صبر و استقامت در راه حفظ حریم قرآن و عترت گام برداریم.

حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در پایان ، برگزاری بیست و دو جشنواره قرآنی در وزارت بهداشت را كاری ارزشمند دانسته و این عمل حسنه را گامی موثّردر مسیر توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی جامعه عنوان نمودند.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت