سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 26277
تاریخ انتشار: 1395/11/27
برگزاری نخستین دوره تربیت مربی عفاف و حجاب در آستان مقدس شاهچراغ(ع)



معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع)، در آئین گشایش نخستین دوره تربیت مربی عفاف و حجاب در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) از راه‌اندازی «کمیته عفاف و حجاب» در حرم مطهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) وی با بیان اینکه مشکلات شهر شیراز در حوزه عفاف و حجاب بسیار زیاد است و این مساله مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته، به جلسات مشترک حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: براساس این جلسات بنا شد مباحث عفاف و حجاب به صورت متمرکز اجرایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سلامی مدت زمان دوره آموزش سه روزه را بسیار کم ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید این آموزش‌ها استمرار داشته باشد تا افرادی که در این دوره شرکت کردند بتوانند در فضای شهر به عنوان مبلغه همکاری کنند.

وی بر لزوم توجه به تربیت کودکان و نوجوانان در حوزه عفاف و حجاب، تاکید و تصریح کرد: اگر این آموزش‌ها از زمان کودکی ارائه شود بخش عمده‌ مسائل و مشکلات این حوزه در سال‌های آتی برطرف و بسیاری از آسیب‌های جدی برطرف خواهد شد.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس همچنین از تسهیل در جذب افرادی که در نخستین دوره تربیت مربی عفاف و حجاب شرکت کرده‌اند خبر داد و بیان کرد: آستان مقدس از این افراد به عنوان خادم افتخاری فرهنگی بهره خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلامی عنوان کرد یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله) مباحث فرهنگی است و ایشان در هر فرصتی نکاتی درمورد این موضوع بیان می‌کنند همچنین حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) نیز بر اهمیت جایگاه عفاف و حجاب در جامعه تاکید بسیار دارند.

وی به فعالیت دستگاه‌های مختلف فرهنگی در شیراز اشاره کرد و گفت: جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ سبب ولنگاری فرهنگی، موازی‌کاری و از دست رفتن هزینه‌های بسیار زیاد و عدم استفاده بهینه از نیروی انسانی شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس به اقدام حکیمانه رهبر معظم انقلاب(مدظله) در سفر به شیراز و نامگذاری این شهر با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محور مباحث فرهنگی معرفی کردند تا تمامی موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی با محوریت این آستان مقدس کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه مسئولان این حرم مطهر با ارگان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی شیراز برنامه‌های بسیاری برگزار کردند تاکید کرد: تلاش در حوزه فرهنگی به ویژه مساله عفاف و حجاب یک وظیفه شرعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت