سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 26201
تاریخ انتشار: 1395/10/20
افتتاح جشنواره فیلم عمار استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع)



طی مراسمی اکران های مردمی هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»  استان فارس در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، مراسم افتتاحیه اکران های مردمی هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» استان فارس در تالار اجتماعات ولایت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.

در این مراسم که عموم مردم و فیلمسازان شیرازی، حجت الاسلام دکتر نامخواه داور بخش ملت قهرمان جشنواره عمار، زارع رئیس بسیج هنرمندان فارس، محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز، مادر شهیدان خالقی پور و خانواده شهیدان نقدی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین احمد سلامی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس اظهار داشت: بحث سینما و تولید فیلم یک بحث بسیار مهم و ابزار بسیار دقیقی برای انتقال معرفت و مبانی اسلامی و شیعی و تاریخ تمدن ماست؛ حقیقت جشنواره فیلم عمار معرفت افزایی در فضای جامعه و مقابله با جنگ نرم دشمن توسط خود مردم است.

سلامی گفت: اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمانی با اشاره به تولید یک سریال کره ای فرمودند "این داستان افسانه است، واقعیّت نیست. یک‌چیزى در مى‌آورند، و با همین اثر تولید شده یک تاریخ براى گذشته‌ى خودشان درست می کنند"، ظرفیت رسانه و تاثیرات آن را نشان می دهد و امروز استفاده از این ظرفیت بزرگ در راستای اشاعه مباحث دینی و معرفتی یکی از تکالیف اصلی نهادهای فرهنگی است.


وی گفت: آستان مقدس همچون سال های گذشته همکاری کاملی با عزیزان برگزارکننده جشنواره مردمی فیلم عمار دارد و در این راستا مقدماتی را فراهم کرده است تا بتوان فیلم های جشنواره مردمی عمار را که واقعا یک گنجینه معرفتی تأثیرگذار برای عموم مردم هستند، برای عموم مردم، زائرین و مجاورینی که به زیارت حضرت احمد بن موسی(ع) مشرف می شوند، به نمایش بگذاریم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس در ادامه با اشاره به تأکیدات تولیت معظم آستان مقدس مبنی بر استفاده از کلیه ظرفیت های آستان مقدس در راستای اقدامات و برنامه های فرهنگی جهت عموم مخاطبین و زائرین حرم مطهر، از افتتاحیه انجمن فیلم آستان حضرت شاهچراغ(ع) در هفته های آتی خبر داد و اظهار داشت بخشی از سالن های اجتماعات موجود در آستان مقدس از جمله سالن اجتماعات کوثر به اجرای برنامه های مختلف انجمن های فرهنگی هنری و به خصوص نمایش فیلم های ارزشی ویژه عموم تخصیص داده شده و کارهای مقدماتی آن به اتمام رسیده است.

حجت الاسلام دکتر نامخواه داور بخش ملت قهرمان جشنواره عمار نیز طی سخنانی بیان داشت: درواقع جشنواره مردمی فیلم عمار فراتر از یک جشنواره سینمایی است؛ در جشنواره فیلم عمار، مردم خودشان آثارشان را می سازند، خودشان اکران می کنند و خودشان روایتگر متن جامعه هستند؛ اما مسئله کلیدی این است که ما بتوانیم به یک حرکت فرهنگی و سینمایی، شکلی دهیم که در آن مردم در تمام سطوح پررنگ شوند.


وی افزود: جشنواره مردمی فیلم عمار در هفت سال گذشته یک حرکت اجتماعی موفق را شکل داده ست که تا قلب روستاها هم کشیده شده و این وجه تمایز این جشنواره از دیگر حرکت هاست.

در ادامه مراسم مادر بزرگوار شهیدان خالقی پور با بازگویی خاطرات ماندگار فرزندان شهیدشان برای حاضرین در مراسم، بر فضای معنوی جشنواره افزودند و در پایان نیز از مقام والای مرحومه حاجیه خانم نقدی (مادر شهیدان نقدی) که در زمان دفاع مقدس در پشتیبانی از جبهه های نبرد حق علیه باطل به جمع آوری کمکهای مردمی جهت حمایت از رزمندگان تلاش داشتند و در این راه پربرکت فرزندان خود را نثار کردند، تقدیر به عمل آمد و به تجلیل از ایشان، لوح یادبود جشنواره مردمی فیلم عمار به فرزند آن مرحومه تقدیم شد. 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت