سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 25006
تاریخ انتشار: 1395/04/20
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس:
دهه کرامت فرصت مناسبی برای معرفی سومین حرم اهل بیت(ع) است



معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: انتظار ما از حرم های مطهر حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کشور این است که در دهه کرامت امسال بیش از گذشته برای معرفی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برنامه ریزی و تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع)، حجت الاسلام و المسلمین سلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در سالن شهیدآیت الله دستغیب حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بیان کرد: برگزاری مسابقه کتاب خوانی، نصب القاب حضرت شاهچراغ(ع) در فضای دو حرم مطهر، سخنرانی و مدیحه سرایی در دهه کرامت، نام گذاری بخش هایی از حرم های مطهر به عنوان حضرت شاهچراغ(ع) و برپایی نمایشگاه عکس از حرم مطهر شاهچراغ(ع) در دو حرم مطهر اهل بیت(ع) در کشور از برنامه هایی است که می تواند در معرفی حرم مطهر شاهچراغ(ع) موثر باشد.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است. 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس افزود: تولید محصولات فرهنگی و هنری، پژوهش های علمی و چاپ به زبان های مختلف، برگزار مسابقه و برگزاری تورهای زیارتی از سراسر کشور توسط دو حرم مطهر از برنامه های قابل اجرا و تاثیرگذار در باب شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) است.
سلامی ادامه داد: اختصاص یک درس از کتب درسی به دهه کرامت در جهت شناسایی بیشتر امام زادگان در کشور، پیشنهاد ما به شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور است زیرا در حال حاضر کمرنگ بودن فضای سه حرم اهل بیت(ع) در فضاهای درسی و از سنین کودکی وجود دارد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: ما در حرم مطهر شاهچراغ(ع) طرح های بسیار مناسبی برای بهره برداری و ساخت نمادهای شهری و نصب آن در شهرهای کشور و استان داریم که آماده ارائه این طرح ها به متولیان برای استفاده در فضای کشور و استان هستیم.


او با بیان اینکه این طرح ها آثار برگزیده بخش نمادهای شهری جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع) در ادوار گذشته است اضافه کرد: این اقدام تاثیر بسزایی در شناخت و معرفی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به مردم دارد.
سلامی ادامه داد: مشارکت در ساخت سریال حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) از برنامه های اصلی ما در دهه کرامت است که در خصوص تامین اعتباری این پروژه عظیم نیازمند مشارکت فضای کشور هستیم که اگر بودجه این سریال تامین شود، کار اجرایی آن آغاز می شود.

** برگزاری هزار و 700 برنامه در دهه کرامت در آستان مقدس رضوی
نماینده آستان مقدس رضوی نیز گفت: برای دهه کرامت امسال هزار و 700 برنامه در حرم مطهر امام رضا(ع) تدارک دیده شده است که از این تعداد 37 برنامه محوری و جز برنامه های کلان آستان قدس رضوی است.
محمد حسن محمدیان افزود: همچنین آستان مقدس رضوی برنامه های ویژه ای در دهه کرامت امسال را در 300 شهر در داخل کشور و 12 کشور و 30 شهر خارج از کشور برگزار می کند که در این برنامه ها خادمان حرم امام رضا(ع) در کاروان زیر سایه خورشید در برنامه ها حاضر می شوند.
وی با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت خارج از کشور آستان قدس رضوی با مشارکت تشکل های مردمی برگزار می شود اضافه کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته برنامه های ویژه بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است که هنوز این برنامه ها برای اطلاع رسانی به قطعیت نرسیده است.



** اجرای برنامه های دهه کرامت برای زائران خارجی آستان حضرت حرم معصومه(س)
نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم گفت: برنامه های دهه کرامت امسال آستان مقدس حضرت معصومه(س) علاوه بر زائران فارسی زبان برای زائران خارجی و مخاطبان در گروه های سنتی مختلف از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم زائران و مجاوران این حرم مطهر پیش بینی شده است که اجرا می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادقی آرمان افزود: همچنین برنامه های از جمله جشنواره کریمه، جشنواره فیلم های کوتاه، برنامه های ویژه شبکه های مجازی، کتابت قرآن کریم توسط بانوان هنرمند، اعزام سفیرانکریمه در داخل و خارج کشور، برگزاری کارگاه های معصوم شناسی و برگزاری مسابقات مختلف در دهه کرامت امسال در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
وی بیان کرد: در حال راه اندازی سایت ویژه ای در حرم مطهر حضرت معصومه هستیم که درخواست می کنیم دیگر آستان ها، نهادها و ارگان ها کارهای انجام شده در چند سال اخیر رابه این حرم مطهر ارائه داده تا به عنوان محتوا برای دسترسی سریع عموم مردم در این سایت بارگذاری شود.
نماینده آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) نیز گفت: این حرم مطهر برای نخستین بار عضو شورای هماهنگی دهه کرامت شده و برنامه های متناسب با این دهه را برنامه ریزی کرده است که در این زمینه برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.
سید علیرضا شمس نیا اظهارداشت: ویژه برنامه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در روز شش ذالقعده از برنامه های محوری این حرم مطهر است که در روز و شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برای زائران و مجاوران حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.


کیا نژاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هم گفت: در دهه کرامت امسال جشن ازدواج بیش از هزار دانشجوی دانشگاه های فارس برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین در دهه کرامت اردوهای دانشگاهی را با محوریت زیارت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می کنیم و همچنین آماده تاسیس اردوگاه دانشجویی در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و انجام فعالیت های مربوط به کمیته علمی جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) هستیم.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت