سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221980
تاریخ انتشار: 1403/01/06
تشرف بیش از ۲۶۷ هزار زائر به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در هفته نخست تعطیلات نوروز/ زائران سیدالسادات الاعاظم، میهمان خوان کرم حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام



دکتر حجت الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه در گفتگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر، گفت: در هفته نخست تعطیلات نوروزی، از ۲۸ اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۲۶۷۷۴۳ زائر، از اقصی نقاط کشور به سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام مشرف و مضجع شریف حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیر محمد علیه السلام را زیارت کردند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس، وی اظهار کرد: در طول ایّام نوروز، روزانه بصورت میانگین ۳۰۰ خادم رسمی و افتخاری در بخش‌های مختلف به زائران و مجاروان حرم مطهر ارائه خدمت می‌نمایند. «دارالشفاء» درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حرم مطهر نیز به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته، با کادری مجرب و پزشکانی حاذق، در زمینه‌های مختلف پزشکی، آزمایشگاهی و اورژانس، به زائران و مجاوران این بارگاه منور، خدمات‌رسانی می‌کند.

دکتر طلایی در ادامه به سنت حسنه افطاری ساده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در راستای اطعام روزه داران ارجمند در ماه ضیافت الهی، از ابتدای این ماه مبارک تا امروز، ۳۷۰۰ افطاری تبرکی حرم مطهر بین زوار این امامزاده جلیل القدر توزیع شده است. خیّرین گرانقدر که تمایل به مشارکت در سنت حسنه «افطاری ساده» را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی را به شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۹۰۲۱۵۱۸۳  واریز فرمایند.

معاون فرهنگی حرم مطهر در ادامه به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی حرم مطهر در طول این ایّام اشاره کرد و گفت: محفل جزءخوانی ماه مبارک رمضان امسال در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، با حضور زائران و مجاوران این بارگاه منور و تلاوت قاریان برجسته کشوری و استانی، همراه با شرح و بیان آیات، تا پایان این ماه مبارک، هر روز از ساعت ۱۰:۴۵ در شبستان امام خمینی(قدس سره) برگزار و به صورت زنده از شبکه های چهارسیما و فارس، پخش می شود. کرسی تلاوت کلام الله مجید نیز همراه با بیان مفاهیم و تفسیر آیات، با حضور حجت الاسلام خورشیدی قاری بین المللی قرآن، از یکم تا دهم فروردین‌ماه، از ساعت ۲۰:۳۰ در رواق دارالعباده، برپا می‌گردد. احیای شب‌های ماه مبارک رمضان نیز، هرشب همراه با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، ذکر توسل و مناجات از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱ بامداد، در حرم مطهر برگزار می‌شود. مراسم لیالی پرفیض قدر نیز در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، از ساعت ۲۱:۳۰ همراه با سخنرانی مذهبی و قراعت دعای جوشن کبیر و دعای ابوحمزه، در شبستان امام خمینی(قدس سره)، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های تدارک دیده شده برای بانوان در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: محفل جزءخوانی قرآن کریم ویژه بانوان با عنوان «انسیة الحورا» به مناسبت بهار قرآن و طبیعت، از ۱ تا ۱۲ فرودین ماه، هر روز از ساعت ۱۶ در رواق دارالذکر حرم مطهر برپا می‌باشد. سلسله نشست‌های همسرانه مادرانه، و مهارت‌های زندگی فاطمی، کارگاه‌های آموزشی پیوند ماندگار و معرفت زوجین و برنامه‌های هیأت دخترانه حضرت معصومه(س)، در طول این ایام برای بانوان، برگزار می‎شود.

اجرای زنده رادیو حرم در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقه های فرهنگی در فضای مجازی، اجرای ویژه برنامه های مختلف برای کودکان و برپایی نمایشگاه ستاره‌های زمین که روایت سیر تشکیل جلسات خانگی قرآنی از زمان رسول مکرم اسلام(ص) تاکنون می‌باشد، از دیگر برنامه های فرهنگی حرم مطهر در ایام رمضان و نوروز امسال است، که دکتر طلایی به آن‌ها اشاره کرد.

شایان ذکر است، زائران و مجاوران حرم مطهر می‌توانند از ورودی‌های باب الرضا(ع) در ضلع جنوب غربی، بست شهید دستغیب در ضلع شمال شرقی، و باب السجاد(ع) در ضلع شمالی حرم مطهر، به این بارگاه منور مشرف شوند. این سه درب ورودی آستان مقدس، در طول ایام نوروز، به صورت ۲۴ ساعته باز می‌باشند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت