سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221971
تاریخ انتشار: 1402/12/27
تولیت آستان مقدس: یکی از با ارزش‌ترین و مؤثرترین کارهای فرهنگی، فعالیت قرآنی است

HyperLink

همزمان با ششمین روز ماه مبارک رمضان، مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» کمیته امداد امام خمینی(قدس سره)، و دیدار جامعه قرآنی استان فارس با تولیت حرم مطهر و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، در شبستان امام خمینی(رحمت الله علیه) حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.     

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس: حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در این مراسم گفت: یکی از بهترین، مؤثرترین و با ارزشترین کارهای فرهنگی، فعالیت قرآنی است. فعالیت در زمینه تلاوت و قرائت قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن و ترویج و تعلیم قرآن هم برای آموزش‌دهنده و هم آموزش‌گیرنده، و در کل، هر فعالیتی در حوزه قرآن کریم، ستودنی و با ارزش است و یک کار فرهنگیِ مؤثر، ماندگار و پاک محسوب می‌شود.

 

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اگر سازمانی همچون کمیته امداد امام خمینی(قدس سره)، در کنار آن خدمتهای بزرگ، آموزش قرآن را نیز در سرلوحه کار خود قرار دهد، حقیقتاً جای قدردانی و سپاس دارد. کمیته امداد در کشور ما، یکی از سازمانها و نهادهای جوشیده از انقلاب اسلامی است که در مقیاس جهانی در حال فعالیت است و جزو سازمانها و دستگاههای خیریه و خدمتگزاری است که در دنیا کمنظیر می‌باشد. این از برکت انقلاب اسلامی و از انفاس قدسی بنیانگذار جمهوری اسلامی است، در کنار آن همه خدمت صادقانه و بی منت، این کار فرهنگی بزرگ نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ما با همه وجود، از کمیته امداد، این نهاد پاک و شجره طیبه برآمده از انقلاب اسلامی ایران، به سبب تمامی فعالیت‌های عام المنفعه و خیرخواهانه در یاری‌رسانی به نیازمندان، سپاسگزاری می‌کنیم. انشاءالله این مسیر خدمت‌رسانی، با قوت هرچه بیشتر استمرار یابد.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از برگزیدگان و داوران جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» تقدیر به عمل آمد و سپس از پوستر طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» رونمایی شد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت