سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221528
تاریخ انتشار: 1402/03/04
معاون حقوقی آستان مقدس: یکی از خیابان های اصلی شهر، به نام «شهدای حرم مطهر» نامگذاری شود

HyperLink

صبح امروز پنج شنبه۴ خرداد ۱۴۰۲، در آستانه فرارسیدن ششم ذی القعده سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، تولیت و خدام آستان مقدس و مسئولان و اقشار مختلف مردم شیراز، به حرم مطهر امین ولایت مشرف و ضمن تجدید میثاق، اهدای شاخه گل و زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر، در مراسم بزرگداشت سیدالسادات الاعاظم در شبستان امام خمینی(رحمت الله علیه) شرکت کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سعادت معاون موقوفات، نذورات و امور حقوقی آستان مقدس، در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، اظهار کرد: این ایّام، ایّام عزیز و بزرگی است، همان ایامی است که در آن خدای متعال در آیه ۱۴۲ سوره اعراف فرمود «وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ...» این ایام، ایام بندگی و استغفار و توجه به خدای متعال است که باید مدنظر همه ما باشد.

 

وی گفت: از جمله مواردی که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار خانواده های شهدای حرم مطهر خاطرنشان کردند، این بود که «بایستی دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیّه را مثل قضیّه‌ی عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند».  این حادثه ابعاد مختلفی داشت، بخشی از آن رسیدگی قضایی به این پرونده بود که بحمدالله با لطف مسئولان مربوطه در دادگستری استان فارس، به پرونده در اسرع وقت رسیدگی و احکام عوامل تروریست در هفته جاری ابلاغ و به زودی اجرایی خواهد شد. اما بخش فرهنگی و تبیینی قضیه که مورد تاکید حضرت آقا است نیاز به توجه بیشتر مسئولان اجرایی و فرهنگی دارد.

 

وی در ادامه از مسئولان مربوطه درخواست کرد که برای زنده ماندن یاد شهدای حرم مطهر، یکی از خیابان های اصلی شهر، به نام «شهدای حرم مطهر» نامگذاری شود.

 

معاون موقوفات، نذورات و امور حقوقی آستان مقدس در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به جایگاه انفاق در اسلام گفت: خداوند متعال در آیه ۷ سوره مبارکه طلاق فرموده است که «لِيُنْفِقْ ذُو سَعَةٍ مِنْ سَعَتِهِ  وَمَنْ قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنْفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّه» یعنی آنان که امکانات وسیعی دارند، باید از امکانات وسیع خود انفاق کنند و آنها که تنگدستند، از آنچه که خدا به آنها داده انفاق نمایند. خداوند متعال می فرمایند از هرآنچه دارید انفاق کنید تا گره مالی از شما گشوده شود.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر ادامه داد: پیرو تاکیدات تولیت معظم آستان مقدس، این مرکز با هدف کمک به محرومان و افراد کم برخوردار مجاور این بارگاه منور راه اندازی شده است. البته آستان مقدس، خود نیز کمبودها و محدودیت های منابع مالی دارد که امید است خیّرین و نیکوکاران گرانقدر، در راستای تکریم هرچه بهتر زائران حضرت، یاری رسان حرم مطهر باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعادت اظهار کرد: آستان مقدس که به فرموده رهبر معظم انقلاب، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران است، به سبب کم توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته، دچار گره های متعددی است. از جمله مشکلات بسیاری که در راه های دسترسی به حرم مطهر وجود دارد، امید است با اهتمام بیشتر مسئولان، این معضل در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف گردد. طرح احداث زیرگذر حضرتی و احداث پارکینگ های طبقاتی، یکی از اقدامات مثبتی است که می تواند در این زمینه راه گشا باشد.

وی در پایان ضمن ذکر حدیثی از امام رضا علیه السلام گفت: این امام همام می فرمایند «مَن لَم يَشكُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقينَ لَم يَشكُرِ اللّه َ عَزَّ و جلَّ» ، یعنی هركه در قبال خوبى مردم تشكر نكند، از خداوند عزّ و جلّ هم تشكّر نكرده است .لذا با تأسی از این سخن حضرت، از استاندار و مدیرکل دادگستری استان فارس و همه مسئولینی که در زمینه احیای موقوفات حرم مساعدت و تلاش کرده اند و همچنین فرماندهی سپاه فجر و نیروی انتظامی بابت تامین امنیت حرم مطهر و محیط پیرامون آن تشکر و قدردانی می نمایم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت